• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402032012565
  • خبرنگار : 30188

راهنمای جامع خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای جامع خرید اسپیکر بلوتوثی
اسپیکرهای بلوتوثی، بدون استفاده از سیم، به گوشی شما متصل می‌شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات بسیاری در راستای بهبود زندگی بشر، اختراع شده است. یکی از این تجهیزات که طی سال‌های اخیر علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است، اسپیکر بلوتوثی می‌باشد. این اسپیکرها، قابلیت اتصال به گوشی‌های موبایل و پخش موسیقی را دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از دایان کالا، در این مطلب قصد داریم تا نحوه کارکرد اسپیکر بلوتوثی و مزایای استفاده از آن را توضیح دهیم. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این نوع اسپیکرها هستید، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

اسپیکرهای بلوتوثی، بدون استفاده از سیم، به گوشی شما متصل می‌شوند.

1. اسپیکر بلوتوثی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

همانگونه که در پاراگراف قبل نیز بیان کردیم، اسپیکرهای بلوتوثی، تجهیزاتی هستند که از طریق بلوتوث، به یک منبع (مانند موبایل) متصل می‌شوند و اصوات خروجی از منبع را با کیفیت بهتر و صدای بالاتری پخش می‌کنند.

مکانیزم عملکرد اسپیکرهای بلوتوثی به گونه‌ای است که در مرتبه اول اتصال به موبایل، مدت زمانی را صرف شناسایی دستگاه منبع می‌کنند اما در مرتبه‌های بعد، فرآیند اتصال در کسری از ثانیه و بدون معطلی انجام خواهد شد.

همچنین، برخی از اسپیکرها علاوه بر بلندگو، به میکروفن نیز مجهز هستند. این عامل سبب می‌شود تا کاربران بتوانند با استفاده از آنها، تماس‌های تلفنی خود را نیز به آسانی جواب بدهند.

2. مزایای استفاده از اسپیکر بلوتوثی 

استفاده از اسپیکر بلوتوثی، مزایای مختلفی را برای شما به همراه خواهد داشت. در این بخش به برخی از این مزایا، اشاره خواهیم کرد؛

2.1. عدم نیاز به سیم

اولین و مهمترین ویژگی اسپیکرهای بلوتوثی، عدم نیاز به سیم است. این اسپیکرها از طریق بلوتوث به موبایل متصل می‌شوند و قابلیت پخش تمامی صداهای خروجی از دستگاه شما را دارا می‌باشند.

2.2. داشتن توان خروجی نسبتاً بالا

حجم صدای خروجی از اسپیکرهای بلوتوثی، نسبتاً بالا است. البته، ویژگی فوق در مدل‌های مختلف، متفاوت است اما در مجموع، این اسپیکرها توان خروجی بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

2.3. قابل حمل بودن

اسپیکرهای بلوتوثی، در مدل‌های بسیار متنوعی در بازار عرضه می‌شوند. برخی از نمونه‌های این اسپیکرها، کوچک و قابل حمل هستند اما برخی دیگر، حجم بزرگی دارند. شما می‌توانید در صورت تمایل، مدل قابل حمل را خریداری کرده و آن را به راحتی جابه‌جا نمایید.

2.4. مجهز به میکروفن برای برقراری تماس

برخی از اسپیکرهای بلوتوثی، علاوه بر بلندگو، به میکروفن نیز مجهز می‌باشند. شما می‌توانید از این اسپیکرها، برای گوش دادن به موسیقی و یا مکالمه تلفنی، استفاده نمایید. 

2.5. اتصال به موبایل در مدت زمانی کوتاه

اسپیکرهای بلوتوثی در مرتبه اول اتصال، به زمانی کوتاه برای شناسایی دستگاه منبع احتیاج دارند اما در دفعات بعدی اتصال، موبایل شما در کسری از ثانیه به اسپیکر بلوتوثی وصل خواهد شد.

راهنمای جامع خرید اسپیکر بلوتوثی

2.6. مدت زمان شارژ کوتاه 

مدل‌های جدید اسپیکرهای بلوتوثی، از فناوری Fast charging استفاده می‌کنند. استفاده از این فناوری سبب می‌شود تا اسپیکر شما در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ و آماده استفاده شود.

3. نحوه انتخاب مدل و خرید اسپیکر بلوتوثی

به منظور انتخاب مدل مناسب اسپیکر بلوتوثی، شما ابتدا باید انتظارات خود از این دستگاه را تعیین نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. در مجموع، قبل از خرید اسپیکر بلوتوثی، موارد زیر را در نظر بگیرید؛

3.1. میزان بودجه خرید

اولین موردی که شما قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوثی باید در نظر بگیرید، میزان بودجه است. هرچه میزان بودجه شما بیشتر باشد، کیفیت دستگاهی که توانایی خرید آن را دارید نیز افزایش خواهد یافت. البته، نوع کارایی مورد انتظار شما از دستگاه نیز در انتخاب مدل و میزان قیمت اسپیکر بلوتوثی، مؤثر خواهد بود.

3.2. میزان توان خروجی مورد انتظار

میزان توان خروجی، رابطه‌ای مستقیم با قیمت اسپیکر بلوتوثی دارد. شما باید ابتدا توان خروجی مورد انتظار خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید اسپیکر بلوتوثی نمایید.

3.3. میزان کیفیت مورد انتظار

کیفیت صدا، یکی از فاکتورهای مهمی است که در هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی، باید آن را در نظر بگیرید. هر چه میزان کیفیت صدای یک اسپیکر بلوتوثی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

راهنمای جامع خرید اسپیکر بلوتوثی
شما می‌توانید از فروشگاه دایان کالا، انواع مختلف اسپیکرهای بلوتوثی را با قیمتی مناسب، خریداری نمایید.

4. اسپیکر بلوتوثی را از کجا بخریم؟

در ایران، فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی بسیاری، اقدام به فروش انواع مختلف اسپیکرهای بلوتوثی کرده‌اند. مطمئناً، اعتماد به تمامی این فروشگاه‌ها و خرید از آنها، امکان‌پذیر نیست. برخی از فروشنده‌های اسپیکرهای بلوتوثی، مدل‌های غیر اصل را با قیمتی بالا به فروش می‌رسانند و خرید از آنها، نتیجه‌ای جز ضرر مالی را در پی نخواهد داشت.

در این بین، یکی از فروشگاه‌های معتبر فروش انواع اسپیکرهای بلوتوثی، دایان کالا نام دارد. تنوع اسپیکرهای بلوتوثی موجود در این فروشگاه، بسیار بالا است و شما می‌توانید با جستجوی دایان کالا در گوگل وارد سایت شوید.

قیمت اسپیکرهای بلوتوثی فروشگاه دایان کالا نیز با توجه به کیفیت بالای این محصول، کاملاً مقرون به صرفه می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha