مهری طالبی دارستانی روز جمعه ۱۹ خرداد در حاشیه مرکز ارتباطات مردمی وزارت کار در دومین سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در دور دوم سفرها با توجه به شرح وظایف گسترده وزارت کار و مشکلات متعددی که مردم در حوزههای مختلف بهزیستی، تامین اجتماعی، تعاون، روابط کار و سایر موارد مرتبط با شرح وظایف وزارت کار دارند، سعی کردیم تا با رویکرد حل مسئله، ناظر به مسائلی که در دور اول سفرها احصا کرده بودیم، ورود کنیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اغلب مشکلات مردم استان آذربایجان شرقی در حوزه وزارت کار مربوط به سه بخش اشتغال، تعاون و یارانهها است که بر اساس پروتکلهای مشخص شده سعی میکنیم تا مشکلات مردم را در این سه حوزه با رویکردهای جدید و تحولی برطرف کنیم.
وی با اشاره به اجرای طرحهای جدید اشتغال و تعاون در این وزارتخانه، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی تلاش خود را برای رفع مشکل بیکاری جوانان کشور با اجرای طرحها و برنامههای جدید به کار میگیرد.
وی ادامه داد: مشکلات مردم در زمینه یارانه و روابط کار را نیز از طریق مرکز پیگیری میکنیم تا مشکلات سامانهای مربوطه رفع شود. در زمینه تعاون هم طی سه روز گذشته تعداد هفت جلسه تخصصی با حضور مسئولان مرکز و استانی برگزار شده و بسیاری از مشکلات مربوط به تعاونیها استان در حال حل و فصل است.
طالبی دارستانی تاکید کرد: با توجه به رویکرد ریاست جمهوری که در جریان سفر به استانها از نزدیک مشکلات مردم را شنیده و برای رفع آنها دستور میدهند، توقع داریم که مسئولان استانی هم با همین رویکرد در استان خودشان برای رفع مشکلات به سراغ مردم بروند، نه اینکه مردم، پشت درهای بسته مانده و مشکلاتشان بعد از دو سال همچنان باقی بماند.
وی افزود: مرکز بازرسی وزارتخانه برای گامهای بعدی، تیمهای بازرسی را به استان میفرستد تا مواردی که در این سفر احصا و ثبت شده است را دیگر به عنوان مشکلات تکرارپذیر در سفرها و بررسیهای بعدی نداشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در سفر قبلی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی بالغ بر ۱۵۶۰ ثبت درخواست و شکایت داشتیم و برای این سفر نیز تا کنون ۷۰۰ درخواست به ثبت رسیده است. بالغ بر ۷۰ درصد از معضلات مطرح شده در سفر قبلی پاسخ گرفته و برخی نیز روند اداری درخواستهایشان به لحاظ قانونی طولانی است که در دست اقدام میباشد.
رییس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دلیل کاهش تعداد درخواستهای مردم استان در سفر دوم طی دو روز اول، گفت: این امر نشان میدهد که بسیاری از مشکلات سفر قبلی حل شده است. اگر مشکل تکراری سال قبل امسال نیز مطرح شود، قابل قبول نیست و باید به نحوی مشکل برطرف شود.
وی با بیان اینکه تکرار مشکلات مردم غیرقابل اغماض است، تاکید کرد: با جدیت پیگیر رفع مسائل و برخورد با مسئولان متخلف هستیم.
انتهای پیام
نظرات