• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402031911724
  • خبرنگار : 50490

با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری بابل کلنگ زنی می شود

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری بابل کلنگ زنی می شود

ایسنا/مازندران فرماندار بابل با اشاره به اینکه افتتاح فاز نخست خط تصفیه خانه فاضلاب شهری بابل با اعتبار۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید از کلنگ زنی فاز دوم این طرح با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.

قاسم عزیززاده گرجی شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ماه سال جاری در جلسه شورای اداری شهرستان بابل به اشاره به عملکرد مثبت دولت سیزدهم، گفت: در یک سال گذشته ۳۵ کیلومتر آسفالت روستایی در شهرستان بابل از سوی بنیاد مسکن افتتاح و به بهره برداری رسید که در مقایسه با سال گذشته ۲۴ کیلومتر افزایش داشت.

وی به عملکرد مثبت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: بازنگری طرح هادی روستایی در سال ۱۴۰۰ شامل ۹ روستا بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۰ روستا افزایش یافت.

عزیززاده گرجی از افتتاح ۹ پروژه آبرسانی در نزدیکترین روستاها به شهر بابل که تاکنون از نعمت آب شرب بهره مند نبودند خبر داد و تصریح کرد: از دیگر خدمات دولت سیزدهم در یک سال اخیر ساخت ۱۰هزار متر مکعب مجتمع آبرسانی توسط بسیج سازندگی است.

فرماندار بابل گفت: ۱۵ میلیارد تومان به منظور بازسازی ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری در سال ۱۴۰۰ به شهرستان بابل تخصیص یافت.

وی روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی توسط وزارت راه به طول ۴۰ کیلومتر در شهرستان بابل را از دیگر خدمات دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: برای رفع موانع و مشکلات شهرستانی نیازمند یک حرکت هدفمند و تحول در نظام اداری هستیم.

دپوی ۶۰ هزار تنی برنج در شالیکوبی های بابل

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: با توج به اینکه شهرستان بابل در بسیاری از بخش های کشاورزی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است ولی تسهیلات و تخصیص اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان اندک است.

محسن آهنگری با بیان اینکه هر روزه با درخواست کشاورزان برای حمایت‌های دولت در تخصیص اعتبار در بخش زیربنایی و تهیه ماشین آلات کشاورزی و سایر تجهیزات مواجه هستیم، گفت: معیشت مردم شهرستان بابل به حوزه کشاورزی در بخش تولید برنج و مرکبات وابسته است، هرساله واردات برنج خارجی، مشکل جدی برای فروش برنج داخلی ایجاد می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی بابل خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار تن برنج در شالیکوبی های شهرستان بابل دپو شده است که اگر تخلیه نشود به بحران تبدیل شده و ممکن است منجر به اعتراضات مردمی شود.

این مسئول افزود: با وجود تولید مرکبات درجه یک زمینه صادرات مناسب فراهم نیست و شهرستان ما فاقد شرکت صنایع تبدیلی است و تشکل قوی نیز برای بازار هدف نداریم لذا بعد از فروش محصولات مرکبات، شاهد افزایش قیمت هستیم که ضربه سنگینی به حوزه کشاورزی وارد می‌کند.

آهنگری با اشاره به اینکه بابل رتبه نخست نوغانداری کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این امکان برای نوغانداران فراهم نیست که در منطقه جنگلی خود درخت توت پرورش دهند امیدواریم اراضی منابع طبیعی را به این امر اختصاص دهند تا مشکل این بخش حل شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha