• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402031811482
  • خبرنگار : 50026

جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان جنوبی

جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: شرایط اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در شهرها و حتی روستاهای پرجمعیت استان فراهم شده است.

جواد اشرفی، امروز پنج شنبه ۱۸ خرداد در جمع رسانه‌های گروهی گفت: اجرای این طرح از ۱۳ خرداد آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در گام اول، سه دهک اول جامعه هدف، یعنی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از مزایای کالابرگ الکترونیک بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح و فعال کردن کالابرگ‌های الکترونیکی، تقویت سبد معیشتی خانواده‌های کم‌برخوردار است، افزود: سرپرستان خانواده‌های جامعه هدف که ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند، در صورت خرید به مبلغ ۷۰ درصد یارانه خود با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، ۸۰ هزار تومان به یارانه آنان اضافه می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار اظهار کرد: با احتساب این ۸۰ هزار تومان، مبلغ یارانه افراد در سه دهک اول جامعه در طرح کالابرگ الکترونیکی ۴۸۰ هزار تومان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۲۶ فروشگاه شهری و روستایی برای پوشش خدمات این طرح در خراسان جنوبی تعیین شده، خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ها در  تمام مناطق استان حتی روستاهای پرجمعیت برای دسترسی عموم مردم فعال شده است.

اشرفی گفت: پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست پرچرب، قند، شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله اقلامی هستند که در نظر گرفته شده و میزان خرید افراد از هر قلم کالا اختیاری است لذا فرد در انتخاب نوع و حجم کالای مورد نیاز خود آزاد است. وی افزود: براساس تدابیر اتخاذ شده، کالاهایی مثل حبوبات و لبنیات فله که حجم تقاضای زیادی دارند نیز با ارائه بارکد ویژه به فروشگاه، عرضه می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه مبلغ خرید افراد بعد از ۷۲ ساعت به حساب فروشگاه واریز می‌شود، گفت: سرپرست خانوار می‌تواند با ورود به اپلیکیشن یا سایت شما و یا از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* موجودی و مانده یارانه خود را کنترل کند.

اشرفی بیان کرد: افراد می‌توانند یک ماه زودتر از زمان سررسید واریز یارانه، نسبت به خرید اقلام مورد نیاز اقدام کنند و خرید از فروشگاه‌ها با استفاده از هر کارت بانکی به نام سرپرست خانوار مقدور است و همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha