• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402031509390
  • خبرنگار : 71660

درخواست نخست وزیر انگلیس از بایدن برای حمایت از دبیرکلی بن والاس در ناتو

درخواست نخست وزیر انگلیس از بایدن برای حمایت از دبیرکلی بن والاس در ناتو
بن والاس

روزنامه تلگراف گزارش داد، نخست‌وزیر انگلیس طی سفرش به ایالات متحده در تاریخ ۷ الی ۸ ژوئن، احتمالا جو بایدن را متقاعد خواهد کرد تا از نامزدی وزیر دفاع انگلیس برای مقام دبیرکل جدید ناتو حمایت کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه تلگراف در گزارش خود نوشت: ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس مسئله انتصاب بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به مقام دبیرکل ناتو را در حاشیه نشست اخیر گروه ۷ در شهر هیروشیما ژاپن مطرح کرد.

طبق گزارش این روزنامه، نخست‌وزیر انگلیس در تاریخ ۷ الی ۸ ژوئن (۱۷ الی  ۱۸ خرداد) راهی آمریکا خواهد شد و احتمال می‌رود از جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده بخواهد تا از نامزدی بن والاس برای مقام دبیرکل بعدی ناتو حمایت کند.

 بن والاس به دلیل نقش محوری در ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی این کشور تا ۲.۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی، در دولت ایالات متحده آمریکا "بسیار محبوب" است.

اما با این حال فرانسه و آلمان احتمالا از نامزدی والاس برای مقام دبیرکلی ناتو حمایت نکنند. همچنین شاید بسیاری از کشورهای عضو این ائتلاف نظامی از نامزدی مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک حمایت کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ائتلاف نظامی ناتو قرار بود در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۲ کناره گیری کند اما در ماه مارس همان سال سران کشورهای ناتو تصمیم گرفتند ریاست او را تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۸ مهر) تمدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۱۵ ۱۰:۵۸

با ذوال عقلی که در روسای جمهور آمریکا طی دوازده سال گذشته مشاهده شده انگلیس عزمش را جزم کرده تا رهبری نیروهای نظامی آمریکا در قالب پیمان ناتو را بدست بگیرد و دست به تسویه حساب گسترده‌تر جهان با کشورهایی که با آنان خرده حساب دارد برود که در درجه اول همان کشورهای اروپایی میباشند، انگلیس بشدت بدنبال جنگ افروزی در جهان است و ناتو می‌تواند به جنگ طلبی او کمک کند ،