• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402031509365
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

از نقش مهم خانواده‌ها در شکل گیری قیام ۱۵ خرداد غافل نشویم

از نقش مهم خانواده‌ها در شکل گیری قیام ۱۵ خرداد غافل نشویم

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: نباید از نقش مهم خانواده‌ها در شکل گیری و حفظ قیام ۱۵ خرداد غفلت کرد؛ بلکه باید به آن برای پابرجایی بیشتر توجه کرد.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد قیام ۱۵ خرداد گفت: سنت قطعی پروردگار متعال این است که عدالت با هدایتگری انبیای الهی و پیامبران و اقدام و قیام مردم انجام شود.

وی بیان کرد: مقابله با ظلم و ستم و کنار زدن ظالمان و زورگویان و برپا کردن عدالت در جامعه در سطوح مختلف، برخورداری عموم جامعه از هدایت و نشان دادن راه درست در زمان غیبت نیاز به رهبر و همراهی مردم دارد.

وی افزود: رقم خوردن این امر به دست مردم بوده و لازمه آن این است که جامعه آگاه شده که مظلوم و ظالم کیست و راه مبارزه با ظلم چیست و از طرفی جسارت و همسبتگی را برای مبارزه بر ظالم پیدا کنند که این مهم با زمان محقق می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه زمان این آگاهی جامعه از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ تا پیروزی انقلاب در سال ۵۷ بود، بیان کرد: در قیام ۱۵ خرداد افرادی که بیشترین اطلاع را از ظلم رضاخانی داشتند در مقابل ظلم ایستادند و پس از روشنگری امام راحل و افشای آثار ظلم انسان‌های شریف، آگاه و شجاع وارد صحنه مبارزه شدند.

مشرفی با بیان اینکه قیام‌ها اگرچه با سرکوبگری ظالمان همراه بود، اما باعث روشنگری آحاد جامعه شد، اظهار کرد: این حرکت‌ها زمینه را برای قیام عمومی و پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ فراهم کرد.

وی بیان کرد: بنابر آیات قرآن، برای انسان امری جز آنچه تلاش کرده نیست و اگر جامعه‌ای برای اهداف و آرمان‌های خود سعی کند برمبنای درجه سعی و تلاش خود به نتیجه خواهد رسید.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آگاهی بخشی جامعه در مورد این وقایع توسط نخبگان علمی و حوزوی، افزود: در طول این سال‌ها، طلاب تلاش زیادی برای جاودانه ماندن مفهوم این قیام‌ها انجام داده‌اند که البته جای کار و تلاش بیشتری وجود دارد.

مشرفی با تاکید بر تلاش برای جهاد تبیین و بیان این قیام‌ها و جنایات غرب و صهیونیست، ادامه داد: این امور باید به بیان واضح و با سند و مدارک موجود در راستای پیشبرد اهداف انقلاب در اختیار نسل امروزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هرچه بر بعد انقلابی و کیفیت زایی جهاد تبیین بیفزاییم قطعا نتیحه فوری و باکیفیت تری خواهیم داشت، ادامه داد: در این قیام‌ها نباید از نقش مهم خانواده‌ها غافل شد.

مشرفی با بیان اینکه جامعه از خانواده‌های مختلف تشکیل می‌شود، بیان کرد: هرچه بنیان این خانواده مستحکم تر و اساسی تر باشد، سلول‌های تشکیل دهنده جامعه با ایمان تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیروزی در مقابل مستکبران برگرفته از ایمانی بودن فرزندان همین خانواده‌هاست، تصریح کرد: رابطه مستقیمی بین خانواده مستحکم و جامعه قوی برقرار است و امروز جا دارد به بنیان خانواده توجه جدی شود.

مشرفی یادآور شد: خانواده باید در مقابله با آسیب‌ها حفظ شود تا با حفظ آن، جامعه مومن و امیدوار و پیروز پابرجا بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha