• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402031308907
  • خبرنگار : 50291

مشاور رئیس جمهور:

شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور هستند

شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور هستند

ایسنا/تهران مشاور رییس جمهور گفت: جنایت جنایت کاران علیه مردم دشت ورامین و قیام مردم این دیار، فصل تازه‌ای از تاریخ بود و شهدای این دیار که تاریخ سازان این رویداد بودند و تحولی شگرف در این منطقه بوجود آوردند قهرمان این قصه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مشاور رییس جمهور در امور روحانیت عصر شنبه ۱۳ خرداد ماه در آیین اختتامیه نمایشگاه اسناد تاریخی ۱۵ خرداد که در حسینیه بنی فاطمه (س) شهرستان ورامین برگزار شد ، خاطر نشان کرد: شهیدان آغاز گر راه انقلاب اسلامی بودند و سرفصل تاریخ انقلاب را با حماسه ای که آفریدند گشودند و بزرگی و بزرگواری را آنان به ما هدیه کردند.

وی افزود: یکی از رسالت های این مناسبت ها یادآوری برای نسل جدید است که آینده را بسازند و خواندن تاریخ گذشتگان یکی از وظایف نسل نو است که بدانند اکنون که با آرامش و عزت زندگی می کنند حاصل چه رخدادهایی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تاریخ منبع عبرت دانست و بیان کرد: تاریخ عبرت های فراوانی دارد که به انسان آگاهی می بخشد و گرامی داشت ایام الله بسیار حایز اهمیت است و طبق نظر بزرگان در تاریخ ماده حیات وجود دارد و می توان از تجربه گذشتگان مسیر و راه صحیح را پیدا کرد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت کشور عنوان کرد: قیام مردم دشت ورامین و جنایت جنایت کاران علیه مردم این دیار فصل تازه ای از تاریخ این دیار بود و تاریخ سازان این رویداد که تحولی شگرف در این منطقه بوجود آوردند قهرمان این قصه می باشند.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: شهدای دشت ورامین جزو تاریخ سازان کشور هستند و پیشرو و سردمدار این حرکت که امتی را هدایت کرد امام خمینی(ره) بود و شناختن رهبر در این مقوله برای نسل جدید یک امتیاز شناختی است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد را بازگو کرد و گفت: جرقه اصلی قیام در فیضیه قم زده شد و امام با زمان شناسی از عزای امام حسین(ع) به نفع اسلام استفاده کرد و انقلاب را از دالان عاشورا آغاز کرد و محتوای انقلاب عاشورایی شد و نهضت را بنام نهضت حسینی ثبت کرد و قیام مردم این دیار هم برگرفته از محتوای عاشورای حسینی لقب گرفت.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما السابقون السابقون را به نام خود ثبت کردید و پیشگامی و پیشرانی را در انقلاب به نام شما می باشد و شهدای ۱۵ خرداد برای الگوی آگاهی بخشی در همه نسل ها برجسته هستند و در گام دوم انقلاب اسلامی که با محوریت جوانان است این الگوها می توانند سرمایه ای عظیم باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha