• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402031308639
  • خبرنگار : 71145

تحقیقات از سفیر لبنان در فرانسه به ظن تجاوز جنسی و خشونت

تحقیقات از سفیر لبنان در فرانسه به ظن تجاوز جنسی و خشونت
رامی عدوان

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، تحقیقاتی در فرانسه به ظن تجاوز و اعمال خشونت آمیز عمدی در مورد "رامی عدوان" سفیر لبنان در پاریس پس از ارائه دو شکایت از سوی دو کارمند سابق سفارت آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از این خبرگزاری، منابع نزدیک به تحقیقات، این اطلاعات را در اختیار سایت "مدیابار" گذاشته‌اند.

این منابع توضیح دادند که اولین شاکی یک زن ۳۱ ساله است و در ژوئن ۲۰۲۲ شکایتی را ارائه کرد که طبق متن گزارش پلیس گفته است در مه ۲۰۲۰ در یک آپارتمان شخصی متعلق به سفیر رامی عدوان که از سال ۲۰۰۷ سفیر لبنان در فرانسه است، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.

به گفته این آژانس خبری، شاکی دوم زنی ۲۸ ساله است و مدت کوتاهی پس از شروع به کار در سفارت به عنوان کارآموز در سال ۲۰۱۸، با سفیر رابطه صمیمانه برقرار کرد. او فوریه شکایتی را علیه سفیر به اتهام ضرب و شتم‌های فیزیکی که اغلب ناشی از امتناع از داشتن روابط جنسی بوده، ارائه کرد.

شاکی اظهار داشت که رامی عدوان در ماه سپتامبر به دنبال نزاع در حاشیه یک انجمن صلح در غرب فرانسه، سعی کرد با ماشین خود او را بزند و او همچنین سفیر را متهم می‌کند که در پایان دسامبر، با فرو کردن صورتش در تختخواب سعی کرده او را در خانه‌اش خفه کند.

کریم بلونی، نماینده حقوقی سفیر، در اظهار نظری به خبرگزاری فرانسه گفت که موکلش "همه اتهامات مربوط به تجاوز از هر نوع اعم از کلامی، اخلاقی یا جنسی را رد می‌کند."

او خاطرنشان کرد که موکلش "در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با این دو زن روابط عاشقانه داشته که با اختلافات و جدایی‌ها همراه شده است."

دادستان عمومی پاریس در پاسخ به سوالی درباره این پرونده و اینکه چه تصمیمی دارد انجام دهد، به ویژه اینکه عدوان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، گفت: «در حال حاضر امکان پاسخگویی برای او وجود ندارد.»

وزارت امور خارجه فرانسه نیز گفت: ما هیچ عنصری در رابطه با این پرونده که توسط قوه قضاییه در حال رسیدگی بوده و مشمول محرمانه بودن تحقیقات است، نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha