• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402031308594
  • خبرنگار : 30147

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

برای هر شهرستان خراسان رضوی یک بسته فرهنگی تعریف شده است

برای هر شهرستان خراسان رضوی یک بسته فرهنگی تعریف شده است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال منطبق با راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تمام معاونت‌های ذیل اداره کل یک بسته فرهنگی که در آن به تمامی حوزه‌ها پرداخته شده برای هر شهرستان تعریف شده است.

جواد روشندل در حاشیه سفر خود به منطقه ترشیز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال رویدادی‌های فرهنگی منطقه محور پیش‌بینی شده‌اند، افزود: امسال در خراسان رضوی با تکیه بر ظرفیت‌های منطقه‌ای حداقل ۱۰ رویداد شاخص فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی، خراسان رضوی به ۵ تا ۶ منطقه تقسیم می‌شود تا با تکیه بر قطب‌هایی که دارای ظرفیت و پتانسیل هستند برنامه‌ها به صورت شاخص اجرا شود.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود امسال ۱۰ برنامه منطقه محور و رویداد هم افزا را در حوزه معاونت هنری پشتیبانی و اجرا کنیم، تصریح کرد: شروع برنامه‌ها با اجرای نغمه‌های رضوی سرحد در شهرستان‌های خواف، تایباد، تربت‌جام، باخرز صالح‌آباد در ایام دهه کرامت بود.

وی یادآور شد: دومین رویداد مربوط به بخش سوگ خوانی است که تعزیه محور و شبیه‌خوانی است، همچنین نمایشگاه‌های تجسمی و هنری، جشنواره بین‌المللی عکس رضوی، آوا و نواهای قدسی از دیگر برنامه‌ها است.

روشندل با بیان اینکه امسال برای اجرای رویدادهای فرهنگی در همه شهرستان‌ها توزیع عدالت محوری خواهیم داشت، گفت: تلاش می‌کنیم با رویکرد و راهبردی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تعیین می‌کنند بخش راهبری زیست‌بوم فرهنگی را جلو ببریم. بخشی از برنامه‌ها توسط ما و بخشی توسط مسئولان و مردم همان شهرستان انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت جامعه هدف در تصمیم‌گیری‌ها برای ما یک اصل است، خاطرنشان کرد: امسال منطبق با راهبردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تمام معاونت‌های ذیل اداره کل یک بسته فرهنگی که در آن به تمامی حوزه‌ها پرداخته شده برای هر شهرستان تعریف شده است.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: عمدتاً برنامه‌ها چند رویکرد دارد، ابتدا بخش موضوعی و معنا محور و همچنین پرداختن به حوزه‌ها و گستره‌های مختلف با نیت همگرایی در فرهنگ عمومی از آن جمله است.

وی تصریح کرد: بخش دوم برنامه‌ها در خصوص بسته‌های حمایت محور است، موضوعات مختلف ترویج فرهنگ ایثار شهادت، جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، قرآن عترت و آنچه که با موضوعات شهرستان منطبق باشد در قالب رویدادهای فرهنگی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

روشندل افزود: هر موسسه‌ای که اعلام آمادگی کند و این‌گونه طرح‌ها را ارائه بدهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به تناسب نقشی که در حوزه متولیان فرهنگی دارد از این رویدادها حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها از جمله کاشمر زیرساخت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، گفت: هر چند شهرستان‌ها مشکلاتشان متفاوت است و در گذشته بخشی از مشکلاتشان ساختاری بود، اما با رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون بر راهبری زیست‌بوم فرهنگی تکیه شده است.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با مشارکت و تعامل سایر دستگاه‌ها زیست‌بوم فرهنگی را راهبری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha