• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402031308501
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تشریح کرد:

جزئیات مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ایلام

جزئیات مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ایلام

ایسنا/ایلام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام از اجرای ۱۹۰ برنامه در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استان خبر داد و گفت: این مراسم در مرکز استان ساعت ١١ روز یکشنبه در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: امام خمینی (ره)  بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبیِ تاریخ معاصر ایران و جهان است و  نقش ایشان در هدایت نهضت انقلابی مردم ایران و تشکیل حکومت اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: حضرت امام (ره) با شخصیتی کاریزماتیک و قوی و اندیشه‌ پیشرو برگرفته از تعالیم اسلامی، توانست جبهه اعتراضی علیه پادشاهی در ایران راه‌اندازی و آن را سرنگون و نظامی نوین در هندسه قدرت جهانی بر پایه جمهوریت و اسلامیت پایه‌گذاری نماید که هم‌اکنون تبدیل به یک الگو در بسیاری از کشورهای اسلامی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: حضرت امام خمینی با تفکری انسان‌محور  و با ترسیم الگویی از حکمرانی عدالت‌خواهانه و تاکید بر ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منبعث از دین اسلام به عنوان یک راهبرد و با ویژگی‌ شخصیتی منحصر به فردِ متعهد، عدالت‌طلب و مسئولیت‌پذیر و با چشم اندازی وسیع و رویکردی نوین به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیان نهاد و یکی از موفق‌ترین نظامات جهان را به وجود آورد.

چراغی‌پور ادامه داد: بسیاری از ابعاد شخصیّت امام همچنان ناشناخته است و نسل کنونی انقلاب، بخصوص نسل جوان، امام را بدرستی نمی‌شناسند و درک نمی‌کنند لذا معرفی ایشان به نسل جوان که قرار است مسئولیّت ملّی و انقلابی گام دوّم این انقلاب را بر عهده بگیرد و همچنین برای اداره‌ی بهینه‌ی آینده‌ی کشور از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سطح استان ۱۹۰ برنامه برگزار و ۱۰۰۰ نفر از استان به مرقد مطهر اعزام خواهند شد، تصریح کرد: این آیین در مرکز استان  ساعت ١١ روز یکشنبه در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha