• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031208220
  • خبرنگار : 50039

معاون راهداری کشور خبر داد:

اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه خیز کشور در سال ۱۴۰۲

اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه خیز کشور در سال ۱۴۰۲

ایسنا/گلستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌های کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رضا اکبری عصر جمعه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از پروژه‌های جاده‌ای استان گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از منابع موجود وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ عملیات اصلاح بالغ بر ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا پایان سال جاری ۲۰۰ نقطه حادثه خیز دیگر که عملیات اجرایی آن از سال قبل شروع شده و هنوز به پایان نرسیده، تکمیل و مورد بهره‌برداری هموطنان قرار گیرد، ادامه داد: برای رفع تمام نقاط حادثه خیز کشور که ۸۸۷ نقطه بوده رقمی معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت عدم تأمین منابع مورد نیاز، رفع نقاط حادثه خیز باقی مانده در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به بازدید از پروژه‌های راه استان در جریان این سفر اشاره کرد و از اتخاذ تصمیمات لازم در راستای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها خبر داد و افزود: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت راه و شهرسازی مصمم هستند تا با تأمین اعتبار مورد نیاز، نقاط حادثه خیز را در جاده‌های کشور حذف و یا اصلاح کند.

وی در ادامه تعیین تکلیف وضعیت پُل روستای «بایلر» واقع در محور گنبدکاووس – کلاله را یکی از اتفاقات مهم استان دانست و توضیح داد: احداث پل جایگزین در کنار پل فعلی این محور با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار احداث و در مدت یکسال تحویل می‌شود که این رقم برآورد اولیه احداث پل جایگزین بوده و ممکن است رقم مذکور تا ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

اکبری واقع شدن این پل در خط القعر جاده و نداشتن آبگذری کافی را از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آبگذر این پل از رسوب نیز پُر شده است و باید نسبت به احداث پل جدید با ارتفاع بالا که مشکل آبگذری نیز نداشته باشد، اقدام شود.

گفتنی است، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که به اتفاق رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلستان سفر کرده است، به همراه نمایندگان مردم استان در مجلس از راه‌ها و پروژه‌های حوزه راهداری استان گلستان بازدید کرد.

انتهای پیام     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha