• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402030805200
  • خبرنگار : 50616

به همت تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) آمل

توده های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلوهای آملی خارج شد

توده های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلوهای آملی خارج شد

ایسنا/مازندران تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل دریک عمل بی سابقه و نادر توده های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دو خواهر دوقلو ۵۰ ساله خارج کردن که این اقدام تعجب بسیاری از پزشکان متخصص و جراحی های حوزه زنان را به همراه داشت.

دکتر فرشته یزدانی متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص انکولوژی وسرپرست تیم جراحی به خبرنگار ایسنا گفت: خواهران دوقلو حدود ۵۰ ساله با علائم مشابه درد شکم و بزرگ شدن آن به اورژانس بیمارستان مراجعه و پس از آن تحت نظر قرار گرفتند.

وی افزود: پس از معاینه های اولیه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش های لازم و سونوگرافی توسط متخصص زنان و زایمان، وجود یک توده بزرگ در شکم این دو خواهر دو قلو تشخیص داده شد.

سرپرست تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) آمل ادامه داد: این توده بزرگ از منشاء رحم بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم، بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

توده های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلوهای آملی خارج شد

دکتر یزدانی با اشار به اینکه یکی از خواهران دوقلو هفته گذشته و خواهر دیگر نیز دراین هفته عمل آنها انجام شد، اضافه کرد: پس از عمل جراحی این دو خواهر توده های اضافی و رشد کرده که حدود ۱۰ کیلوگرم در شکم هر دو خواهر بوده به صورت کامل و موفقیت آمیز خارج شد.

توده های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلوهای آملی خارج شد

وی افزود: حال عمومی خوهران دوقلوی آملی پس از انجام ریکاوری به بخش جراحی زنان انتقال یافت و نهایتا پس از دو روز تحت نظر در بخش با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

این متخصص زنان و زایمان بیمارستان، با بیان اینکه رشد توده ها درشکم برخی زنان، منشاء رحمی و ژنتیکی وحتی نوع تغذیه افراد دارد، توصیه کرد، بازدیدهای دوره ای برای همه خانم ها در رده های سنی ۳۰ سال به بالا ضروری است و اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی و درمانی آن به موقع انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha