• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402030805039
  • خبرنگار : 71516

/به روز رسانی شد/

مقاومت یورش اشغالگران به جنین را ناکام گذاشت/ شهادت یک فلسطینی در اثر شدت جراحت

مقاومت یورش اشغالگران به جنین را ناکام گذاشت/ شهادت یک فلسطینی در اثر شدت جراحت

یک فلسطینی در سحرگاه امروز در جریان یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهر جنین به ضرب گلوله صهیونیست‌ها شهید شد. همچنین تیپ جنین جزئیات خنثی کردن تلاش اشغالگران برای هجوم به اردوگاه را از بیش از یک محور فاش کرد. گردان‌های القدس دو شهرک در شمال کرانه باختری را هدف تیراندازی قرار دادند که به زخمی شدن چند سرباز و شهرک نشین اسرائیلی منجر شد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی امروز دوشنبه گزارش دادند که یک جوان فلسطینی در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. وزارت بهداشت فلسطین درباره جزئیات این حمله درگذشت اشرف محمد امین ابراهیم (۳۷ ساله) را اعلام کرد. این وزارتخانه افزود: او مورد اصابت دو گلوله انفجاری قرار گرفت. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، اولی در شکم باعث متلاشی شدن کبد شد و دیگری در قفسه سینه به ریه نفوذ کرد.

تلویزیون رسمی فلسطین اعلام کرد که این شهید سرهنگ سازمان اطلاعات و از زندانیان آزاد شده بود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز شهادت شهید اشرف محمد ابراهیم را تسلیت گفت.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که مردم فلسطین در مقابل این جنایات مستمر تسلیم نخواهند شد و عزم خود را برای ادامه وظیفه مقاومت و پاسخگویی به ندای مقدسات و انتقام خون شهدا افزایش خواهند داد. مهم نیست راه چقدر طولانی است و فداکاری‌ها چقدر بزرگ است.

این در حالی است که اعلام شده بود، نیروهای اشغالگر سحرگاه امروز دوشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند که طی آن درگیری و زخمی شدن برخی اتفاق افتاد و ۱۴ شهروند را دستگیر کردند.

منابع محلی گزارش دادند که ارتش اشغالگر بازداشت شدگان را به مقاصد نامعلومی برده است.

در حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به چندین محله جنین، هشت غیرنظامی در جنین بر اثر گلوله‌های واقعی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است و دو غیرنظامی دیگر دستگیر شدند.

نیروهای اسرائیلی ۵۰ خودروی نظامی را وارد این شهر و ورودی‌های اردوگاه آن کردند.

در نابلس، نیروهای اشغالگر به اردوگاه عسکر یورش بردند و تعدادی از مردان جوان را دستگیر و به مقاصد نامعلومی بردند.

در رام الله دو مرد جوان بر اثر گلوله نیروهای اشغالگر مجروح شدند و یکی از آنها در خیابان اصلی مجاور روستای المغیر در شمال شرقی رام الله دستگیر شد.

و منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر مستقیماً به دو مرد جوان که در نزدیکی خیابان اصلی بودند تیراندازی کردند و آنها را مجروح و سپس یکی از آنها را دستگیر کردند و مجروح دیگر را به مجتمع پزشکی فلسطین در رام الله منتقل کردند.

منابع تصریح کردند: جوان دستگیر شده احمد بشار ابوعلیه (۱۸ ساله) است که از ناحیه کتف و پا مورد اصابت گلوله واقعی قرار گرفته و وضعیت وی مساعد است.

وزارت بهداشت وضعیت مجروح وارد شده به مجتمع پزشکی فلسطین را متوسط ​​اعلام کرد که نشان می‌دهد وی از ناحیه ران و قفسه سینه مجروح شده است.

مؤسسه اسرائیلی نجات بدون مرز ادعا کرد که یک جوان فلسطینی به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی روستای المغیر زخمی و بعد بازداشت شد.

پیش از این، تیپ جنین، گردان‌های قدس اعلام کرده بود که با کمین کردن نیروهای اسرائیلی و وارد کردن تلفات مستقیم، تلاش رژیم صهیونیستی برای هجوم به اردوگاه جنین را خنثی کرده است.

درباره جزئیات این رویداد در این بیانیه آمده است که نیروهای اشغالگر و تجهیزات آنها از بیش از یک منطقه وارد اردوگاه شدند تا رزمندگان مقاومت را که توانستند عملیات دفاعی را به حمله تبدیل کنند، متفرق کنند.

گردان‌های القدس گفت: رزمندگان مقاومت توانستند ضربات سنگینی را به سمت نیروهای اشغالگر و خودروهای آن که در محله شرقی مستقر بودند وارد کرده و گلوله‌های سنگین و مواد منفجره را به آنها پرتاب کنند و جراحات مستقیم وارد کنند.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد که گردان جنین ظهر یکشنبه شهرک جانیر در شمال شهر جنین و شهرک دوتان در جنوب این شهر را هدف تیراندازی شدید قرار داده است.

این گردان‌ها اعلام کرد که تعدادی از سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی در این حملات زخمی شدند.

گردان‌های القدس اعلام کرد که نیروهایش بعد از آن به سلامت عقب نشینی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای تیراندازی در منطقه میفو دوتان دریافت کرده است؛ اما اخباری درباره وقوع تلفات وجود ندارد.

گردان‌های القدس دلیل تیراندازی به این دو شهرک را اعلام نکرده است؛ اما قبلا نهم مه اعلام کرد که شهرک دوتان را در واکنش اولیه به ترور طارق عزالدین، از فرماندهان این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha