• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402030704592
  • خبرنگار : 71553

تاکید مسئولان بر خرید گندم بالاتر از قیمت وارداتی از کشاورز

تاکید مسئولان بر خرید گندم بالاتر از قیمت وارداتی از کشاورز

رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا نرخ ۱۵ هزار تومان برای گندم را مناسب اعلام کرد و گفت که گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، با مصوب شدن قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلو خرید تضمینی گندم برخی از کشاورزان، فعالان بخش کشاورزی، اصناف و اتحادیه‌های مرتبط، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مسئولان مربوطه قیمت اعلام شده را مناسب دانسته و برخی دیگر نیز معتقد بودند برای ایجاد انگیزه در کشاورزان باید رقم خرید افزایش پیدا کند.

در نهایت سید محمد آقامیری _ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی _گفت: گندم مبنای قیمت‌گذاری برای ۳۲ قلم کالا در کشور است و تعیین قیمت غیرکارشناسی‌، بدون توجه به ابعاد آن، افزایش قیمت در سایر کالاها را به دنبال خواهد داشت. بنابراین جلسات مختلفی با حضور اعضا و ناظر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی که نماینده مجلس در این شورا است، تشکیل شد و در نهایت برابر قانون، قیمت‌ گندم مصوب شد.

اخیرا نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگویی نرخ خرید تضمینی گندم را مناسب اعلام کرده و گفته است که دولت برای هر کیلوگرم قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با احتساب پاداشی که به کشاورزان داده می‌شود، در نظر گرفته است که می‌تواند انگیزه خوبی برای کشاورزان باشد.

منظور همچنین افزوده است که در حال حاضر قیمت گندمی که دولت از کشاورزان خریداری می‌کند ۱۵ هزار تومان است اما همین گندم را می‌توان به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم. این یعنی گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم تا به خودکفایی گندم برسیم و اینکه گفته می‌شود قیمت خرید گندم در کشورهای همسایه بالاتر از داخل کشور است، باید دانست این رقم برای کشاورزان خود همان کشور در نظر گرفته شده است و این بدین معنی نیست که کشاورز ما یک تن گندم را در کشور همسایه با همان قیمتی که ما می‌فروشیم، بفروشد، بنابراین آن قیمت گندم، قیمت حمایتی خرید گندم از کشاورزان داخلی همان کشور است و این موارد بیشتر فضاسازی‌هایی که صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین عنوان کرده است که خوشبختانه کشاورزان هم استقبال خوبی از این تعیین قیمت داشته‌اند و ما هم مکلفیم که مطالبات کشاورزان را به سرعت به آن‌ها پرداخت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۱۳

سلام شما فکر کردید کشاورزان.نمیفهمند . شما گندم وارداتی را با دلار 28500 حساب می‌کنید و هر تن گندم وارداتی حدود 500 دلار قیمت دارد با دلار 50هزار تومانی حساب کنید ببینید چقدر می‌شود

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۱۸

.استقبال نشد. تو عمل انجام شده قرارش دادید.. .

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۲۴

خوب دولت صادرات گندم رو آزاد کنه تا نتیجه شو ببینه البته اگه قبول کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۳۹

خوب اگه اینجوریه ما اصلا راضی نیستیم ک دولت ضرر کنه بره بخره کیلو 11 هزار تومان مرز رو هم باز کنید ما هم گندم خودمون رو 30 می‌فروشیم .

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۴۸

آقای مسئول ب. خوب اگه واردات ارزان تر است صادرات را آزاد کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۵:۵۴

واقعا .. چطوری ۱۱ تومن هست قیمت گندم وارداتی. با دلار ۲۸ تومانی? .. امسال هم میگذره. سال بعدی هم هست. ببین چقد سطح کشت بیاد پائین. ببینید چه ستمی به پایه و اساس تولید گندم این کشور روا داشتید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۰۸

.حالا میگوئید استقبال شد. کشاورز بیچاره انباری برای ذخیره ندارد شماها هم با دستور به استانداریها اجازه خروج گندم از استانی به استان دیگر را نمیدهید و کشاورز را در انحصار قرار دادید تا به قیمت مفت ۱۵تومان به شما بفروشد.. بعد میگوئید کشاورز راضی است و استقبال کرده از قیمت مفت و مجانی ۱۵هزاری شما. برای کشاورز قیمت زیر ۲۵هزار تومان با این تورم ضرر است و کشت جایگزینی جای گندم را در سال دیگر خواهد گرفت.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۲

. بنزین که گران میکنید دیگر کالاها گران نمیشود؟

avatar

هیچ کشاورزی با این هزینه کمر شکن از قیمت 15هزار تومان راضی نیستند لطفاً از طرف مردم حرف نزنید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۰۰:۳۴

سلام.هزینه. کاشت .داشت.برداشت.حساب کردم.سود نخواستم.بدهکار شدم.وای به حال کسانی که زمین اجاره کردن.گندم کاشتن.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۷:۱۷

من خودم گندم را به سیلو دولتی در گرگان بردم مجبور هستم نه انبار دارم نه پول سال دیگر چیز دیگر میکارم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۱:۱۱

با درود در خریدوفروش باید طبق حکم شرع ،قانون، انصاف، عرف ،وجدان رضایت فروشنده و خریدار لحاظ شود

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۰۰

کشاورزی را ول کنیم بهتره

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۱۵

کجا استقبال شد

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۲۴

چاره ای برای کشاورز نگذاشتین شما انتظار داشتین کشاورز وقتی کلی بدهکاری بابت کشت دارد هیچ جای دیگری نمی تواند گندم بفروشد مجبور میشود با هر قیمتی به شما بدهد اگر گندم هم مثل هندوانه گوجه سیب زمینی پیاز اجازه صادرات داشت مشخص میشد شما چند کیلو گندم با این قیمت می خریدید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۵۰

این ۱۵تومن بی انصافی هست سال پیش کیلویی ۱۵هزار فقط پول بذرگندم دادیم بدبخت کشاورزا دیوارمون همیشه کوتاهه پول دلالان میبره سردردی بدبختی واسه کشاورزا مسئول نرخ گندم یک روز بیاد ابیاری کمتراز۳۰تومن قیمت نمیگه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۲:۵۰

واقعااگرقیمت همه چیزومثل گندم کنترل شوددیگرهیچ کس به مشکل برنمی خورد

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۲۳:۳۶

سلام خسته نباشی من امسال 21 تن گندم تحویل دولت دادم به این امید ک قیمت مجلس برسونه 17 تومان من اصلا راضی نیستم سال دیگه کشت نمیکنم نه من بلکه دوستام کشت ما کجا راضی هستیم که میگید ما استقبال کردیم کود سم و تراکتور و...هر روز افزایش میدن به ما ک میرسن رایگان گندم بر میدارن چون زورشون میرسه.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۰۱:۰۸

خوب اگه راست میگین شما با نرخ ۱۱وارد کنید بذارید ماهم به کشور همسایه با ۴۰ تومان بفروشیم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۰۱:۴۶

چجوری یازده تومن وارد می‌کنید کشاورز بیچاره تو تنگنا قرار دادید بعد میگید راضیه کجای دنیا دیدید دولت از کشاورزش یارانه بگیره

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۰۵:۳۹

هیچ ‌کشاورزی از این قیمت گذاری راضی نیست ولی ناچار گندم را به سیلو تحویل می‌دهند

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۰۸:۳۱

حتی سی هزار تومان هم برا یک کیلو گندم کم هست یادم هست چندین سال پیش میگفتید دولت گندم را به قیمت بالاتر از هیجده هزار تومان وارد میکند و در داخل کشور دولت یارانه زیادی را گندم میپردازه من یکی گندمم رو نمیفروشم انبار میکنم آرد میکنم و نان خانگی میپزم و درآمدی هم کسب میکنم

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۱۱:۵۳

حرفم نمیاد

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۱۴:۳۱

صادراتوآزادکنیدمابفروشیم شماواردکنیدتاتعادل برقرارشهاینجوری به نفع مامیشهواسه شمام فرقی نداره.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۱۷:۰۵

حتما با دلار نرخ ۴۵۰۰ تومان یا دلار نرخ ۲۸۵۰۰ تومان محاسبه می فرمایید که قیمت ۱۵۰۰۰ تومان را بالاتر از نرخ واردات می دانید. . اگه دلار قیمتش ۴۵۰۰ یا ۲۸۵۰۰ هست همان دلار را به کشاورز پرداخت کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۹

با کی مقایسه میکنه،که میگه قیمتش با واردات یکیه،فکر منظورش هزینه حمل نقل واردات،گندم با خرید،داخلی قیمتش یکیه،اگر اینطوره که چرا ازادش نمیکنید صادراتشا،حدقل ادرس بدید،ما بریم زیر ۱۵ هزار بخریم ،بفروشیم به عراق ۳۵ هزار،

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۱۰ ۰۴:۴۵

واردکن راضی به ضررت نیستیم اما صادرات هم جلوش رانگیرماهم ببین چند می فروشیم