• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402030704334
  • خبرنگار : 50250

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: بیشترین شکایت سرمایه‌گذاران از ادارات شهرستانی است

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری: بیشترین شکایت سرمایه‌گذاران از ادارات شهرستانی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیازمند حمایت هستند، گفت: بیشترین شکایت سرمایه‌گذاران از ادارات شهرستانی است و این مسئله در شهرستان شهرکرد مشهودتر از سایر شهرستان‌ها است.

محمدکاظم منزوی هفتم خردادماه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در جلسات شهرستانی طرح‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات احصا می‌شود، اظهار کرد: باید تمام پروژه‌های نیمه‌تمام و حائز اهمیت مورد بررسی قرار بگیرد، این اطلاعات تا پایان سال مبنای کار است، فرماندار مسئول نظارت بر اجرای طرح‌ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال افزود: برای تسهیل صدور مجوزات طرح‌های اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری باید هماهنگی بین فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی کارگری در شهرک صنعتی شهرکرد، گفت: اکثر واحدهای تولیدی در این شهرک با کمبود نیروی انسانی برای کارهای یَدی مواجه هستند، برای تامین نیروی کار باید برنامه داشته باشیم.

منزوی با بیان اینکه با محدودیت منابع مالی در تکمیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید تامین مالی این پروژه‌ها را از روش‌های جدید پیگیری کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال افزود: پروژه‌های اقتصادی شهرستان شهرکرد که در خارج از شهرک صنعتی در حال اجرا هستند، احصا شود، باید کاربری‌های تجاری در شهرکرد احصا و در اختیار اصناف و صمت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیازمند حمایت هستند، توضیح داد: بیش‌ترین شکایت سرمایه‌گذاران از ادارات شهرستانی است و این مسئله در شهرستان شهرکرد مشهودتر از سایر شهرستان‌ها است.

منزوی بیان کرد: گزارشات ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید راستی‌آزمایی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضعف‌های زیرساختی در حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرح گردشگری پارک آبخیز هفشجان را تهیه کند، در استان فراخوانی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی داده و صدور مجوز تسهیل شود، شهر شهرکرد نمادی از گردشگری ندارد و باید این مسئله مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه غرب شهرکرد شامل محلات چالشتر، مهدیه و اشکفتک از نظر اقتصادی وضعیت بسیار نابسامانی دارند، خاطرنشان کرد: روح سرمایه‌گذاری در این منطقه مرده است، باید شرایط برای اجرای طرح‌های اقتصادی در این منطقه فراهم شود، اگر فردی تمام مجوزات را اخذ کرده است، فرمانداری به بهانه مشکلات اجتماعی نباید از صدور پروانه خودداری کند، باید با این افراد برخورد شود.

منزوی تاکید کرد: وضعیت مجتمع‌های دامداری در شهرستان شهرکرد نامناسب است، زیرساخت‌ها در این مجتمع‌ها برای انتقال دام فراهم شده، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

۲۰۰ طرح اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در شهرستان شهرکرد وجود دارد

فضل‌الله رحمتی- سرپرست سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه ۲۰۰ طرح اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در شهرستان شهرکرد وجود دارد، اظهار کرد: در صورت تکمیل این پروژه‌های برای بالغ بر ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد می‌شود.

سرپرست سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اراضی اختصاص یافته به سرمایه‌گذاران در خارج از محدوده شهرک صنعتی در شهرستان شهرکرد، گفت: ۴۰ هکتار زمین برای اجرای طرح گردشگری در شهرکرد در نظر گرفته شده است که سه نشست با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برگزار شده و در صورت نهایی شدن طرح شاهد کلنگ‌زنی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در شهرستان شهرکرد بر مبنای تسهیلات کارفرمایی است، اگر در شهرستان شهرکرد وسیله ایاب و ذهاب به شهرک صنعتی سفیددشت فراهم شود، می‌توان بخشی از نیروی بیکار این شهرستان را به سمت این شهرک صنعتی در واحدهای کوچک هدایت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha