• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402030704250
  • منبع : نمایندگی مازندران

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه خبر داد

آلاشت میزبان ششمین جشنواره استانی شعر "نوج"

آلاشت میزبان ششمین جشنواره استانی شعر "نوج"

ایسنا/مازندران سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به میزبانی آلاشت از ششمین جشنواره استانی شعر بومی و محلی "نوج" ، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره استانی شعر بومی و محلی نوج در شهرستان سوادکوه قراردارد و تا امروز پنج دوره آن برگزار شد.

رضا فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در سوادکوه، اظهار کرد: باتوجه به وجود شاعران وهنرمندان ارزشمند در شاخه های مختلف فرهنگی، هنری در  شهرستان سوادکوه  و برخورداری از غنای فرهنگی شعر،  این شهرستان درسال ۱۳۸۹ با اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران موفق به راه اندازی دبیرخانه دائمی شعر تبری "نوج"  شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه افزود: نخستین جشنواره نوج درسال ۱۳۹۰ به میزبانی شهر پل‌سفید و  مجتمع فرهنگی هنری غدیر، دومین دوره در سال۱۳۹۶ در سوادکوه شمالی، سومین دوره جشنواره در سال۱۳۹۷ به میزبانی زیراب، سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، چهارمین دوره جشنواره نوج درسال ۱۳۹۹ در  سالن غدیر پل سفید و پنجمین دوره جشنواره درسال۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد سوادکوه شمالی برگزار شد و ششمین دوره جشنواره را با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران در شهر آلاشت برگزار خواهیم کرد. 

فرجی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره استانی شعر نوج،  ایجاد جریان مستمر و پویا درحوزه شعر و ادبیات است که باعث گسترش فرهنگ بومی مازندران و شهرستان می شود .

وی با اشاره به تعیین اعضای شورای سیاست گذاری درسال جاری گفت: آقایان ذبیح الله ذبیحی به عنوان دبیر علمی جشنواره، جابر خانلری دبیر اجرایی و رحمت رضایی به عنوان مسؤل روابط عمومی معرفی شدند.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه در پایان سخنان خود گفت: فراخوان جشنواره پس‌ از آئین رونمایی پوستر جشنواره خرداد ماه و اختتامیه آن دراواسط مهرماه سال جاری در شهر آلاشت برگزار می‌شود.

"نوج" در زبان مازندرانی به معنای «جوانه‌ی درخت، نهال تازه رسته، مرحله‌ای در رشد شالی» گفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha