• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402030302519
  • خبرنگار : 50176

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

هدف جنگ تحمیلی براندازی نظام جمهوری اسلامی بود

هدف جنگ تحمیلی براندازی نظام جمهوری اسلامی بود

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: هدف جنگ تحمیلی براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

سردار مرتضی کشکولی امروز سوم خردادماه در نشست گفت‌وگومحور با موضوع چرایی تداوم جنگ پس از آزادسازی خرمشهر که در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ هشت ساله برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شد که با حضور و مقاومت مردم، ناکام ماند.

وی تصریح کرد: روش‌های بومی، ابتکاری و مردمی در دوران دفاع مقدس باعث شکست دشمن در رسیدن به اهدافش شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: اگرچه ایران در دوران دفاع مقدس همچون کشورهای غربی به تجهیزات پیشرفته نظامی دسترسی نداشت با روش ابتکاری و بومی بهره‌گیری از نیروی انسانی و عملیات‌های شبانه‌ توانست به‌خوبی در برابر هجوم دشمن ایستادگی کند.

کشکولی اضافه کرد: طراحی عملیات بیت‌المقدس یک طراحی بسیار هوشمندانه، فنی، علمی و خردورزانه بود که در نهایت باعث آزادسازی خرمشهر شد.

وی بیان کرد: در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۱۹ هزار نفر از ارتش بعثی به اسارت ایران درآمدند؛ تعداد ۱۶ هزار نفر از ارتش بعثی عراق کشته شد؛ ۵۴۰۰ کیلومترمربع هم از سرزمین‌های تصرف شده ایران آزاد شد که این آمارها گویای اهمیت عملیات بیت‌المقدس است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: اگر خرمشهر آزاد نمی‌شد آسیب‌های جدی به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، وارد می‌شد.

سردار کشکولی اظهار کرد: پیروزی در دوران دفاع مقدس باعث تثبیت انقلاب اسلامی ایران شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان نیز در این نشست، اظهار کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا، همواره مخالف نظام سیاسی توحیدی و توحیدمحور است و به همین علت همیشه از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا الان با نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنی ورزیده است.

وی برگزاری این‌گونه نشست‌های گفت‌وگومحور را بسترهایی مناسب در محیط دانشگاه برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، انتقادات و شائبه‌ها دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha