• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402030302064

رئیس مرکز "MCMC" علوم پزشکی شیراز:

طی ۲ ماه ۱۱۵ هزار تماس با MCMC شیراز برقرار شده است

طی ۲ ماه ۱۱۵ هزار تماس با MCMC شیراز برقرار شده است

ایسنا/فارس رئیس مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (MCMC) گفت: طی ۲ ماه ابتدای امسال، بیش از ۱۱۵ هزار تماس مردمی با این مرکز توسط پزشکان و کارشناسان، پاسخ داده شده است.

دکتر زهرا معتمدی چهارشنبه سوم خرداد در توضیح اقدامات اجرایی شده از سوی مرکز  MCMC به خبرنگاران گفت: یکی از فعالیت‌های این واحد اعزام و انتقال بیمار بین بیمارستان‌ها و ثبت آمار تخت اشغالی یا خالی مراکز درمانی زیر مجموعه علوم پزشکی شیراز و ثبت و پیگیری مصدومان حوادث به صورت شبانه روزی است.

معتمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱۴۳ درخواست پذیرش اعزام بیمار از سوی سامانه MCMC این دانشگاه رسیدگی و ثبت شده است.

او، هدایت هدفمند بیماران اعزام شده و نیز پیگیری روند درمان در گروه های پر خطر و به حداقل رساندن تاخیر در نقل و انتقالات بیماران به واسطه وجود تخت خالی و یا مرکز متناسب با شرایط بیمار را از جمله مهم ترین اقدامات موثر این مرکز دانست.

به گفته این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز، طی این مدت، ارایه خدمت به بیش از ۴ هزار مادر باردار نیازمند به مراقبت های ویژه در مرکز پایش مراقبت های درمانی در دو حوزه بهداشت و درمان مورد پیگیری قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این مرکز در هر نوبت کاری، یک پزشک، پنج پرستار و یک ماما به طور شبانه روزی فعالیت دارند و کارشناسان در هر نوبت کاری به صورت مقیم حضور داشته و تمامی وظایف این مرکز را پیگیری و بررسی می ‌کنند.

معتمدی با بیان اینکه براساس آمارها روزانه به طور متوسط به ۱۰۰ درخواست پذیرش بیمار، رسیدگی می ‌شود، اضافه کرد:  مردم می ‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان ‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه و در صورت حل نشدن مشکل، با مرکز پایش مراقبت ‌های درمانی به شماره سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

رئیس مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه هدف از فعالیت شبانه روزی این مرکز را ارتقای کیفیت خدمات درمانی دانست و گفت: این هدف با استفاده از دوربین های نصب شده در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه و مانیتورهای مرکزی و نظارت بر نحوه خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان ‌های زیرمجموعه دانشگاه به صورت آنلاین در حال انجام است.

برقراری ارتباط موثر و هماهنگ در تمامی سطوح حوزه بهداشت و درمان، شناسایی موثر چالش های بیمارستانی و تسریع در ارایه خدمات به بیماران پرخطر با بهره گیری از یک سامانه منسجم اطلاعاتی و نظارتی فرآیندگرا و نتیجه گرا و وجود سامانه هایی نظیر پیشگیری از خودکشی، بیماران واگیر، شکایات، خرابی تجهیزات و کمبودهای دارویی بیمارستان ها و داشبورد مدیریتی کنترل بحران از دیگر فعالیت های این مرکز بود که دکتر معتمدی به آن اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC)، از سال ۱۳۸۹ به عنوان یک سامانه منسجم نظارتی، برای نخستین بار در کشور به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز کار خود را آغاز کرده و در ادامه در سایر نقاط کشور الگوبرداری و راه اندازی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha