• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402030201445
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول:

بیش از ۲ هزار تخت به ظرفیت اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود

بیش از ۲ هزار تخت به ظرفیت اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از افزوده شدن ۲۰۲۴ تخت به مجموع تختهای اقامتی استان خبرداد.

مرتضی صفری دوم خرداد ماه در حاشیه تور خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار تخت اقامتی در هتلها، مهمانپذیر ها، خانه های بوم گردی برای گردشگران مهیا است، گفت: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا ۱۰۰۰ اتاق در قالب ۲ هزار و ۲۴ تخت اقامتی به مجموع تختهای استان اضافه می شود.

وی با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری استان توسط بخش خصوصی اظهار کرد: ۴۷ پروژه اعم از هتل، مهمانپذیر خانه های بوم گردی، رستوران سنتی و... با حمایت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حجم سرمایه گذاری ۳ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۹۷۱ نفر در دست اجرا است. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان افزود: از سرجمع ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سال گذشته، ۴۰ میلیاردتومان تخصیص یافته است که در مقایسه با اعتبارات تخصیصی سال ۱۴۰۰، رشد ۱.۵ برابری را شاهد هستیم. 

صفری تصریح کرد: از بین ۸۰ پروژه عمرانی دارای اعتبار این اداره کل، تاکنون از محل اعتبارات سال گذشته به ۶۰ پروژه عمرانی اعتبار تخصیص یافته است که از این تعداد ۴۴ پروژه مربوط به مرمت، خفظ و نگهداری بناها و محوطه های تاریخی و ۱۶ مورد مربوط به ایجاد زیرساختهای گردشگری از جمله احداث کمپینها، سنگ فرش، راه دسترسی  و..  است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: به غیر از ۴ یا ۵ پروژه که در مرحله انتخاب پیمانکار است، مابقی پروژه ها فعال است. 

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای این اداره کل در مرکز استان افزود: مرمت و نگهداری مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن با اعتبار تخصیصی یک میلیارد تومان، مرمت و ساماندهی موزه مردم شناسی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان، مرمت اماکن، جاذبه های تاریخی و فرهنگی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان و ادامه مرمت بناهای سایت پادگان لشگر ۶۴ ارومیه نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان انجام می شود. 

صفری در ادامه از ساماندهی محور بافت تاریخی ارومیه در محلات "جارچی باشی" و " راسته غلام خان" خبر داد و گفت: این محلات با همکاری شهرداری، جداره سازی و سنگ فرش می شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان توجه به زیرساختهای گردشگری در مناطق مرزی استان را در جذب گردشگر مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: برای احداث و ارتقای سطح هتل و خانه های بوم در مناطق مرزی نیاز به سرمایه گذار داریم تا بهبود شرایط اقامتی برای گردشگران خارجی، زمینه رونق اقتصادی نیز در این مناطق و استان فراهم شود. 

وی با اشاره به پروژه های اولویت دار استان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان افزود: تکمیل مسجد جامع ارومیه با اعتبار مصوب ۲۰ میلیارد تومان و تکمیل پروژه شمس تبریزی در خوی جزو پروژه های اولویت دار استان است که می توانند نقش موثری در رونق گردشگری استان داشته باشند. 

به گزارش ایسنا، در ادامه رضا حیدری، معاون گردشگری این اداره کل در بازدید از ساختمانهای پادگان لشگر ۶۴ ارومیه، مسجد جامع و حمام آخوند در بازار تاریخی شهر توضیحاتی از تاریخچه و قدمت این بناها به خبرنگاران ارائه کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha