• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402030201422
  • خبرنگار : 50024

نیاز ۱۰ هزار میلیاردی متروی کرج برای رسیدن به ایستگاه پایانی

نیاز ۱۰ هزار میلیاردی متروی کرج برای رسیدن به ایستگاه پایانی

ایسنا/البرز نایب رییس شورای شهر کرج گفت: راه اندازی چند ایستگاه حدفاصل چهارراه طالقانی – ۴۵ متری گلشهر گرهی از مشکل ترافیک شهر حل نمی‌کند و هدف شورای ششم، بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی است تا وقتی مسافر از خط ۵ تهران پیاده می‌شود، بتواند به هسته مرکزی شهر کرج برسد.

عمار ایزدیار در گفت و گو با ایسنا با اشاره کمبود سرانه‌های خدماتی، بهداشتی و ... کرج اظهار کرد: طبق گزارش دریافتی، تعداد فضاهای تجاری شهر به قدری زیاد است که حتی اگر تا ۱۰ سال آینده هم به این واحدها اضافه نشود کمبودی حس نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش روز به روز جمعیت و مهاجرپذیری بالای مرکز استان، اگر فکری برای افزایش سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی و .. نشود در سال‌های آینده با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد.  

وی گفت: باید با برنامه ریزی اقداماتی برای ایجاد این سرانه‌ها در زمین‌های دولتی و زمین‌های متعلق به شهرداری صورت داد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیگیری جهت راه اندازی سایر ایستگاه‌های متروی کرج اشاره کرد و افزود: مساله جدی در این خصوص تامین رام دوم قطار است و اگر این اتفاق بیفتد، راه اندازی سایر ایستگاه‌ها کار سختی نیست و با این کار ساعات خدمات رسانی این سیستم افزایش می‌یابد.

نایب رییس شورای شهر کرج توضیح داد: واقعیت این است راه اندازی چند ایستگاه حدفاصل چهارراه طالقانی – ۴۵ متری گلشهر گرهی از مشکل ترافیک شهر حل نمی‌کند و هدف شورای ششم بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی است تا وقتی مسافر از خط ۵ تهران پیاده می‌شود، بتواند به هسته مرکزی شهر کرج برسد.

ایزدیار ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه شهید سلطانی تاکنون به ۳۰ درصد رسیده و به نظر می‌رسد تا بهره برداری از آن به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز باشد.

وی تاکید کرد: تیم اصلی شرکت سابیر در میدان امام حسین (ع) مستقر است و عملیات تکمیل این ایستگاه در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۳ ۰۸:۴۹

متاسفانه عدم برنامه ریزی صحیح و در اولویت نبودن بهره برداری اتصال خط پنج مترو تهران به ایستگاه چهاراه طالقانی بجای افتتاح خط چهارراه طالقانی به گلشهر عملا فرصت استفاده بهینه از مترو کرج در سهم عمده در حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج گرفت