• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402030201354
  • خبرنگار : 50214

معاون استاندار یزد خواستار شد؛

حفظ زیرساخت‌ها و تسریع روند اجرایی طرح‌های حوزه راهداری

حفظ زیرساخت‌ها و تسریع روند اجرایی طرح‌های حوزه راهداری

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت حفظ زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل جاده‌ای، خواستار تسریع روند اجرای طرحهای حوزه راه در استان شد.

«محمد جواد ابوالحسینی» در دومین نشست شورای فنی استان که صبح امروز با محوریت بررسی نظریات کارگروه نظارت درخصوص طرح‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حفظ زیر ساخت‌ها در کشور و به تبع آن در استان، گفت: حفظ و نگهداری راه‌ها در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و توجه بیشتری می‌طلبد.

وی در ادامه  وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را خطیر و مهم توصیف کرد و با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات نسبتا خوبی در حوزه راهداری استان جذب شده است، خواستار تسریع در روند اجرایی طرح‌ها شد.

« محمد دهقان منشادی» مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست به مقوله مهم آموزش عوامل نظام فنی و اجرایی استان اشاره کرد و از برگزاری دوره آشنایی با ضوابط و مقررات پیمانکاری به مدت ۱۶ ساعت از سوی این سازمان و با همکاری انجمن کارفرمایی پیمانکاران عمرانی استان خبر داد.

وی افزود: شرکت در این دوره برای کلیه پیمانکاران استان جهت دریافت گواهینامه صلاحیت پایه پنج الزامی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت استان، «محمدعلی ساعت‌ساز» دبیر کارگروه نظارت شورای فنی استان با توجه به جمع‌بندی این کارگروه در خصوص طرح‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد، اظهار کرد: شروع طرح‌ها در فصول سرد سال، تخصیص کم اعتبار، کمی نیروی متخصص دستگاه اجرایی و نظارت و نبود مطالعات دقیق موجب تاخیر در اتمام برخی از طرح‌ها شده است.

وی رعایت نشدن مسایل ایمنی و نصب علایم هشداردهنده، اجرای نامناسب شیب شیروانی دو طرف جاده، نبود تناسب مشخصات فنی راه روستایی اجرا شده با حجم ترافیک عبوری ماشین‌آلات سنگین و حذف یا طراحی نشدن ابنیه فنی و آبروها در برخی طرح‌ها و تردد و بهره‌برداری زود هنگام پس از اجرای آسفالت گرم را از دیگر مسایل و مشکلات این طرح‌‎ها عنوان کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha