راهآهن لرستان یکی از پروژه های بسیار مهم، کلیدی و راهبردی لرستان است که قرارداد احداث آن سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد و مردم استان همچنان منتظر به نتیجه رسیدن آن هستند.
در خصوص این پروژه وحید کرمالهی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در سفر هیات دولت به لرستان منابعی را برای راهآهن لرستان اختصاص داده شد.
وی اضافه کرد: این ابر پروژه جزو پروژههای شهید سلیمانی است که اعتبارات آن از محل تهاتر نفت تامین خواهد شد و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای آن لحاظ شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: هماکنون پروژه فعال بوده و به زودی سرعت انجام کار در آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.
کرمالهی وعده داد: قطعه خرمآباد- پلدختر نیز به این پروژه اضافه خواهد شد.
مسیر راهآهن خرمآباد -اندیمشک ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
در خصوص ابر پروژه راهآهن لرستان، سید حمیدرضا کاظمی، مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت: کاری در حوزه راه پیگیری شده و چنانچه اجرایی شود کمک بزرگی برای استان و شهرستانهای پلدختر و معمولان و حتی ویسیان خواهد شد و آن موضوع راهآهن است.
وی با بیان اینکه قبلاً مصوبه دولت این بوده که ادامه مسیر راهآهن لرستان از کنار آزادراه به اندیمشک باشد، اظهار کرد: این درحالیست که شهرهای ویسیان، معمولان، پلدختر و شاید حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی منطقه از طریق جاده قدیم عبو و مرور میکنند، با پیگیری چند ساله نقشه و طرح راهآهن لرستان را به سمت جاده قدیم تغییر دادند و ابلاغ شده است.
کاظمی تصریح کرد: این پروژه ملی است و مسیر تا اندیمشک حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اگر از این طریق اعتبار مورد نیاز تأمین و پروژه شروع شود میتواند به توسعه لرستان کمک کند.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که راهآهن از خرمآباد ـ پلدختر ـ اندیمشک ادامه پیدا نکند خود خرمآباد به یک آنتن تبدیل میشود و این راهآهن برای مرکز استان نیز کاربردی نخواهد داشت.
وی با تاکید براینکه ادامه مسیر راهآهن از خرمآباد ـ پلدختر ـ اندیمشک ضرورت لرستان است، بیان کرد: مدیران و مجمع نمایندگان استان همه باید تلاش کنیم که به خوزستان وصل شده و تردد اصلی راهآهن از طریق خرمآباد ـ معمولان ـ پلدختر ـ اندیمشک صورت بگیرد.
انتهای پیام
نظرات