• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402030100761
  • خبرنگار : 50210

در راستای تصویب نهایی؛

اشکالات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک رفع می شود

اشکالات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک رفع می شود

ایسنا/مرکزی رییس شورای شهر اراک گفت: به منظور تصویب نهایی، ابهامات و اشکالات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک رفع می شود.

پیمان عین القضاتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تصویب کلیات طرح جامع حمل و نقل شهر اراک در وزارت کشور اظهار کرد: با تصویب کلیات این طرح توسط شورای هماهنگی ترافیک کشور، مقرر شد که ابهامات و ایرادات طرح ظرف مدت یک ماه رفع و جهت ابلاغ به وزارت کشور، ارائه شود.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای ترافیک استان به منظور رفع اشکالات طرح جامع ترافیک اراک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی، مدیرکل دفتر فنی، رییس شورای شهر و رییس کمیسیون عمران و مشاور طرح و ... افزود: در این جلسه پیرامون تعریف و تعیین محدوده طرح ترافیک درون شهری، تعیین مکان و مدت زمان نصب چراغ کنترل ترافیک و عابر پیاده درون شهری(طرح های زوج وفرد)، تعیین مسیر رینگ دوچرخه سواری و ادامه پیاده راه سازی میدان شهدا(حدفاصل خیابان محسنی تا خیابان امام خمینی (ره)) مباحث مرتبط مطرح شد، همچنین به موضوع مسیر خطوط انبوه بر (BRT) که در طرح جامه ترافیک از سال ۱۳۹۶ مطرح بوده و تاکنون اجرا نشده است نیز پرداخته شد.

عین القضاتی با بیان اینکه برای شهر اراک مشاور طرح جامع حمل و نقل، دو خط انبوه بر شامل خط یک به طول ۲۵ کیلومتر و خط ۲ به طول ۱۸ کیلومتر طراحی کرده است، افزود: با توجه به اینکه در طرح جامع حمل و نقل اراک سناریوی پیاده راه خیابان امام خمینی(ره) مطرح شده، جوانب این سناریو توسط مشاور(شرکت آوند) و پلیس راهنمایی رانندگی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و همگانی شهر اراک و تغییرات دیده شده در طرح جامع مذکور، گفت: مسلما این تغییرات باید به گونه ای انجام گیرد که صدمه به خطوط وارد نشود و از طرفی رضایت شهروندان همچنان جلب شود، همچنین این طرح باید به گونه ای در شهر اجرایی شود که ضمن اصلاح هندسی و تردد عابر پیاده و ساماندهی آنها، سلامت عابرین و شهروندان حفظ شود.  

رییس شورای شهر اراک تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث در طرح جامع حمل و نقل شهر اراک کوچه های فرعی است که با توجه به اینکه بافت هسته مرکزی و بازار، شطرنجی است، دسترسی ها به خوبی ممکن و میسر می شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح باید گام به گام پیش رود، چراکه در غیر این صورت با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه، حجم ترافیک هسته مرکزی غیر قابل تحمل خواهد بود، بیان کرد: اجرای این طرح در کنار ایجاد تغییراتی در مسیر و اصلاح هندسی و ... نیازمند پذیرش و همراهی مردم و مسئولین، کسبه و رانندگان وسایل نقلیه عمومی است و شهرداری نیز باید همزمان در تاسیس بازارچه های محله ای فعال شود تا تقاضای سفر به مرکز شهر کاهش یابد.

عین القضاتی اضافه کرد: طرح پیاده راه سازی خیابان امام از محدوده خیابان محسنی تا خیابان قائم مقام در راستای تغییر الگوی مدیریت شهری از خودرو محوری به انسان محوری و تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی مدنظر است و قطعا برای انجام چنین طرح هایی رفتار ترافیکی شهروندان نیز باید تغییر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha