• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402023120064
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزیران دادگستری و صمت: لزوم نظارت دقیق بر بازار و برخورد قاطع با احتکار کنندگان مواد غذایی و خشکبار.

پرویز اوسطی نماینده قروه به رئیس جمهور: لزوم تسریع در حل مشکلات عدیده بهداشتی و درمانی شهرستان های حوزه انتخابیه.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر به وزیر تعاون: ضرورت قرار گرفتن صیادان و ملوانان در شمول مشاغل سخت و زیان آور.

جعفر قادری نماینده شیراز به وزیر دادگستری: لزوم دقت در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها در موضوع آزمون وکالت و کارآموزی پذیرفته شدگان، به وزیر راه: ضرورت تسریع در واگذاری قطعات باقیمانده خط ریلی شیراز به بوشهر به پیمانکار، به رئیس جمهور: لزوم پرداخت پاداش پایان خدمت مستخدمین دستگاه های اجرایی به نرخ سال پرداخت و نه بر اساس سال بازنشستگی، به وزیر امور اقتصادی و دادگستری: لزوم جلوگیری از فروش اموال واحدهای سهامی عام و خاص برای پرداخت بدهی سهامداران، به وزرای امور اقتصادی، جهاد کشاورزی و نفت: ضرورت تسریع در شماره گذاری و تأمین سوخت کمباین های شماره گذاری نشده.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر امور اقتصادی: لزوم تأسیس شعب بانک ها به خصوص بانک های تجاری و صنعتی در شهرستان های بهارستان و پرند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر دادگستری: لزوم اجرای قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری و صدور پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان در آزمون وکالت سال ۱۴۰۱ ظرف مدت ۶ ماه پس از برگزاری آزمون، به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده محصولات اساسی کشاورزی و دامداری از محل منابع مندرج در بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف یارانه نهاده ها.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به رئیس جمهور: لزوم بکارگیری و انتصاب افراد انقلابی و خدمتگزار در پست های مدیریتی، به وزیر نیرو: لزوم اجرایی کردن وعده وزیر نیرو در خصوص بهسازی فاضلاب شهرستان رشت، به رئیس جمهور و وزیر نیرو: ضرورت انتخاب مدیران توانمند و شایسته در مجموعه های وزارت نیرو.

صدیف بدری نماینده اردبیل به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی سریع به علت پرداخت بسیار دیرهنگام حقوق، مطالبات و معوقات فرهنگیان و معلمان در اسفندماه سال ۱۴۰۱،

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزیر نفت: لزوم بازنگری و اصلاح محاسبات تعرفه گاز در شهرستان ها توسط شرکت ملی گاز، به رئیس جمهور: لزوم تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان و لزوم حفظ ارزش پول ملی در مقابل دلار برای مبارزه با قاچاق کالاها.، به وزیر کشور: لزوم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نقاط مختلف کشور.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: ضرورت برخورد با عوامل عدم پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان در اواخر سال ۱۴۰۱.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر دادگستری: لزوم نظارت بر فروش تولیدات کارخانجات لاستیک سازی و برخورد با کارخانه لاستیک دنا در موضوع بلوکه کردن پول مردم، به وزیر راه: لزوم تسریع در اتمام کمربندی شرق شیراز، به رئیس جمهور: لزوم جلوگیری از فروش زمین های دانشگاه ها و مراکز علمی، لزوم افزایش توجه در انتصاب مدیران وزارت آموزش و پرورش.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان به وزیر نیرو: ضرورت ساماندهی عدالت محور تعرفه برق مناطق گرمسیر، به وزیر تعاون: لزوم برنامه ریزی برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مستضعف جامعه.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: لزوم ابلاغ منطقه ویژه اقتصادی سرو- ارومیه در استان آذربایجان غربی، به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل قطعه سوم تونل بزرگراه ارومیه- تبریز و لزوم اجرای طرح قطار سریع السیر تبریز- ارومیه و ارومیه- سرو، به وزیر تعاون: ضرورت بازنگری در افزایش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی به ۳۵ سال و عدم رعایت قانون سختی کار، لزوم تأمین مسکن و دستمزد مناسب برای کارگران، ضرورت تأمین بیمه تکمیلی برای کارگران ساختمانی و لزوم تخصیص مکان های سرپوشیده برای استقرار کارگران ساختمانی و فصلی در مکان های مختلف شهر.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به رئیس جمهور: ضرورت توجه به حساسیت های ایثارگران به ویژه جانبازان ۷۰ درصد به ویژه در مدیریت امور آنان در استان آذربایجان شرقی.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور: لزوم افزایش نظارت بر عملکرد سازمان برنامه و بودجه و توجه به نقش مدیران آن در کاهش سرمایه اجتماعی دولت.

ولی الله بیاتی نماینده تفرش به وزیر نفت: لزوم بازنگری در افزایش سرسام آور قیمت گاز.

حسین امامی راد نماینده چناران به وزیر ورزش و جوانان: لزوم کاهش اجاره بهای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، به وزیر ورزش و جوانان: لزوم برگشت کامل وجوه درآمدی حاصل از اماکن ورزشی به ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها.

جعفر راستی نماینده شبستر به رئیس جمهور: ضرورت افزایش دقت در انتخاب افراد برای وزارت آموزش و پرورش.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر راه: لزوم ایمن سازی حریم ریل راه آهن در داخل شهرها و روستاها، به وزیر امور اقتصادی: لزوم تدبیر و برنامه ریزی برای کاهش نرخ تورم در راستای محقق شدن شعار سال.

مهدی عسگری نماینده کرج به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اقدام جدی جهت جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ با توجه به افزایش قیمت سویا در بازار.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر بهداشت و درمان: لزوم افزایش امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در استان هایی که قطب گردشگری هستند.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به وزیر میراث فرهنگی: ضرورت افزایش قابل توجه به آثار باستانی شهرستان ساوجبلاغ، لزوم توجه به فعال سازی بستر گردشگری آثار باستانی شهرستان نظرآباد، به وزیر بهداشت و درمان: لزوم رفع کمبود پزشک متخصص و تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان نظرآباد.

جواد نیک بین نماینده کاشمر به رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت تقویت و رفع موانع جذب و هدایت فعالان حوزه تولید پویانمایی کشور.

احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر کشور: لزوم جلوگیری از دخالت و جانبداری برخی استانداران و فرمانداران در انتخابات سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی.

ذبیح الله اعظمی نماینده جیرفت به وزیر راه: لزوم تسریع در آغاز به کار طرح راه آهن بم- جیرفت با داشتن ردیف در بودجه سنواتی.

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان به وزرای راه و کشور: ضرورت تجدید نظر و بازنگری در طرح هادی روستاها با توجه به گسترش بازگشت مردم به روستاها در برخی مناطق کشور.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۳۱ ۱۴:۲۹

مجلس طرح اصلاح وبازنگری قانون سربازی را زودتر در دستور کار قرار دهد وخدمت سربازی را کاملا از حالت اجباری خارج کند