• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402023119576
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبرداد

افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی درمازندران

افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی درمازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: امسال اعتبارات مشاغل خانگی استان ۳۰ درصد افزایش داشته و سهم بانک‌های عامل مشخص شده است.

علی باقری در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا جامعه هدف ما از خدمات نظام و دولت بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به نقش مهم وزارت تعاون در خدمت به جامعه هدف در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: انتظار دولت، ایجاد تحول اداری در کارو خدمت رسانی است، همچنین لازم است در اجرایی شدن شعار سال گام‌های اساسی برداریم.

محمد اسفندیاری سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران نیز با اشاره به اینکه بیمه روستایی در راستای تحقق عدالت اجتماعی تاسیس و راه اندازی شد، گفت: در حال حاضر در استان ۱۴۷ هزار بیمه شده و ۸۰ کارگزاری فعال داریم.

وی از اعلام سطوح درآمدی و نرخ حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش سطوح درآمدی و با هدف برقراری عدالت در پرداخت ها، افراد می توانند با پرداخت بیشتر از این پس از حقوق و مزایای بالاتر بهره مند شوند.

اسفندیاری تصریح کرد: بر اساس اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیمه پردازان با حداکثر ۴۰ سال سن که در سال ۱۴۰۱ در سطح ۸ درآمدی اقدام به بیمه پردازی کرده اند مجاز به انتخاب سطح ۹ درآمدی در سال جاری خواهند بود و پرداخت حق بیمه در این سطح درآمدی باید قبل از پایان ۴۰ سالگی انجام شود.

سرپرست بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: متقاضیان عضویت نزد صندوق با حداکثر ۴۰ سال سن در سال ۱۴۰۲، مجاز خواهند بود سطح ۹ و ۱۰ درآمدی را انتخاب کنند و پرداخت حق بیمه در این سطح درآمدی باید قبل از پایان ۴۰ سالگی انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق پیشنهاد ارائه شده به دولت، زنان سرپرست خانوار دارای سه فرزند به صورت رایگان عضو بیمه روستایی و عشایری می شوند، گفت: سهم ۵ درصد و ۱۰ درصد آن ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha