• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402023019445
  • خبرنگار : 50604

مدیر حج و زیارت گلستان خبر داد؛

آمادگی حج و زیارت برای از سرگیری حج عمره/ آغاز سفرهای حج تمتع گلستان از ۲۶ خرداد

آمادگی حج و زیارت برای از سرگیری حج عمره/ آغاز سفرهای حج تمتع گلستان از ۲۶ خرداد

ایسنا/گلستان مدیر حج و زیارت استان گلستان با توجه به بهبود روابط ایران و عربستان از سرگیری حج عمره مفرده را بعد از پایان مراسم حج تمتع دور از انتظار ندانست و افزود: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای از سرگیری حج عمره مفرده را دارد.

سیدعلی میرقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: امسال شرایط برای حضور ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی فراهم شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر زائر و ۸۴ نفر از عوامل کاروان از استان گلستان هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ کاروان از استان گلستان در قالب ۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان اهل تشیع به حج تمتع مشرف می‌شوند، افزود: زائران گلستانی از طریق  شرکت هوایی "ایران ایر" از فرودگاه بین‌المللی گرگان به مقصد جده در فاصله زمانی ۲۶ خردادماه الی یکم تیرماه اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان گلستان ادامه داد: بر اساس اعلام اولیه سازمان حج و زیارت، زائران گلستانی که دارنده فیش‌های تا پایان ۸۵ بودند باید اعزام می‌شدند اما به دلیل تکمیل نبودن کاروان‌ها، دارنده فیش‌های تا خرداد ۸۶ نیز اعزام می‌شوند.

میرقاسم پور با اشاره به اینکه  جوانترین زائر گلستانی با ۱۶ سال سن و پیرترین زائر گلستانی با ۱۰۷ سال سن هر دو نفر از کاروان اهل سنت شهرستان کلاله هستند، گفت: میانگین هزینه سفر حجاج  ما ۱۲۰ میلیون تومان است که در استان گلستان حداقل درجه قیمتی ۱۱۵ میلیون تومان و بالاترین درجه قیمتی ۱۲۸ میلیون تومان است.
وی با تأکید اینکه زائران به طور جد از بازارگردی و خرید سوغات بپرهیزند، اضافه کرد: هر رکعت نماز در مسجدالحرام با یکصد هزار رکعت نماز  و در مسجدالنبی با ۱۰ هزار رکعت نماز برابری می‌کند، لذا زائران باید از فرصت معنوی، بیادماندنی و تکرارنشدنی حج به بهترین نحو استفاده کرده و با آگاهی کامل از اسرار معارف حج، قدم در راه این سفر معنوی بگذارند.

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: زائران قبل از اعزام به سفر حج سوغات خود را تهیه کنند زیرا با این اقدام، فرصت طلایی زیارت و اعمال معنوی را دست نمی‌دهند و علاوه بر آن سوغات را با قیمیت بسیار مناسبت‌تری از کشور عربستان تهیه می‌کنند که این عمل حمایت از تولیدکننده داخلی محسوب شده و از نظر اقتصادی صرفه زیادی برای زائران دارد.
میرقاسم پور با اشاره به اینکه قریب به سه میلیون زائر از ۶۴ بلاد اسلامی در سفر معنوی حج شرکت می‌کنند به زائران توصیه کرد: حتماً در اجتماعات از ماسک استفاده و توصیه‌های بهداشتی عمل کرده و مسائل امنیتی را به شدت رعایت کنند.

وی با اعلام آنکه میانگین سنی زائران امسال، بیشتر از دوره‌های گذشته است، گفت: زائران جوانتر دستگیر زائران مسن تر بوده و با توجه به گرمای هوای عربستان، از ماندن طولانی مدت در زیر آفتاب پرهیز کرده و به مقدار کافی از مایعات استفاده کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.
مدیر حج و زیارت گلستان با توجه به بهبود روابط ایران و عربستان از سرگیری حج عمره مفرده را بعد از پایان مراسم حج تمتع دور از انتظار ندانست و افزود: درصورت توافق کشور عربستان و شورای تصمیم‌گیری حج، سازمان و حج و زیارت آمادگی کامل برای از سرگیری حج عمره  مفرده را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha