• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402022717576
  • خبرنگار : 71516

دولت بایدن عدم تعیین سفیر دائم در اراضی اشغالی تا بعد از انتخابات ۲۰۲۴ را بررسی می‌کند

دولت بایدن عدم تعیین سفیر دائم در اراضی اشغالی تا بعد از انتخابات ۲۰۲۴ را بررسی می‌کند

دولت جو بایدن تعیین یک سفیر دائم در اراضی اشغالی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یا ارتقای معاون سفیر کنونی به کاردار سفیر را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، «تام نایدز»، سفیر کنونی آمریکا در اراضی اشغالی هفته گذشته از تمایل خود برای پایان فعالیتش خبر داد و اشاره کرد که تصمیمش مربوط به مسائل شخصی و خانوادگی است.

وی در سال ۲۰۲۱ به عنوان سفیر آمریکا در اراضی اشغالی تعیین شد.

در ماه‌های اخیر به دنبال بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت و تشکیل ائتلافی با افراطی‌ها؛ نایدز خود را در مرکز درگیری‌ها میان دولت بایدن و دولت جدید رژیم صهیونیستی یافت.

«استفانی هالیت»، معاون نایدز جای وی را به عنوان سفیر موقت خواهد گرفت. این تصمیم موافقت سنا را نمی‌طلبد. یکی از گزینه‌هایی که دولت جو بایدن درحال بررسی آن است ابقای هالیت به عنوان جانشین سفیر تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ و تعیین سفیر جدید بعد از انتخابات است.

دولت بایدن نگران این است که جمهوری‌خواهان در سنا تعیین‌ افراد برای پست‌های دائم را با نزدیک شدن انتخابات سخت کنند و از جلسه استماع نامزد برای انتقاد از سیاست‌های بایدن در خاورمیانه استفاده کنند. دولت بایدن نگران چنین سناریویی است چراکه روند نامزدی نایدز پنج ماه طول کشید. نایدز نوامبر ۲۰۲۱ تعیین شد.

اعضای جمهوری‌خواه سنا از بایدن انتقاد کرده و نسبت به طرح بازگشایی کنسولگری برای فلسطینی‌ها در قدس شرقی هشدار دادند. این طرح از آن زمان به حالت تعلیق درآمد.

در کاخ سفید برخی عدم تکرار چنین سناریویی در ماه‌های آتی را ترجیح می‌دهند. برخی سازمان‌های حامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز نگران این هستند که چنین پستی در دست سفیر موقتی باشد که سنا وی را تأیید نکرده باشد و این موجب کاهش سطح روابط میان این رژیم و آمریکا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha