• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402022717377
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کانون‌های مساجد استان اردبیل خبر داد:

مسابقه قرآنی «مدهامتان» امسال در استان اردبیل با بخش‌های جدید برگزار می‌شود

مسابقه قرآنی «مدهامتان» امسال در استان اردبیل با بخش‌های جدید برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان در سطح ملی آن را بزرگترین رویداد قرآنی کشور دانست.

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل ۲۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران از برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان در سطح کشور خبر داد و گفت: در استان اردبیل نیز این مسابقه در رده های سنی کودکان و نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه مدهامتان در ۱۶ سال گذشته در رشته های قرائت با تحقیق، قرائت با تقلید، ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت، اذان، حفظ کل و جزء سی، مکبری و قرائت نماز برگزار شده است، افزود: امسال دو بخش تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی و تولیدات هنری به محورهای این جشنواره اضافه شده است.

آمون با بیان اینکه نزدیک ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان با قریب ۱۰۰ هزار نفر عضو فعالیت دارند، ادامه داد: توجه به مساجد بعنوان پایگاه اصلی مفاهیم قرآنی و محافل قرآنی و منازل قرآنی تحکیم پیوند مسجد و قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی مساجد محلات در رده های سنی کودکان زیر ۷ سال، نوجوانان ۷ الی ۱۶ سال و جوانان ۱۷ الی ۳۰ سال از جمله اهداف مسابقه مدهامتان خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل اضافه کرد: شرکت کنندگان مسابقه مدهامتان باید از طریق سامانه بچه های مسجد عضو کانون مساجد شوند و هر شرکت کننده تنها در یک بخش بدون استفاده از سیستم صوتی می تواند شرکت نماید.

آمون با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با برگزاری محافل قرآنی و قرائت قرآن مفاهیم قرآنی را به گوش مخاطبان برسانند، اظهار کرد: کانون‌ها با شرکت در بخش ویژه و کسب امتیاز در تولید سرود و فیلم و کتابت قرآن ارزیابی شده و بعنوان تولیدات فاخر معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول حوزه قرآن و مساجد در استان تصریح کرد: آثار رسیده به مسابقه مدهامتان توسط داوران و اساتید و نفرات اول و قاریان و حافظان ملی ارزیابی می شود و شرکت کنندگان باید تولیدات خود را در سامانه بچه های مسجد تا پایان تیرماه سال جاری بارگذاری کنند و این مهلت نیز تمدید نخواهد شد.

آمون از حمایت راه یافتگان به بخش کشوری خبر داد و خاطر نشان کرد: داوری آثار در اوایل مردادماه انجام خواهد شد.

وی افزود: ۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی بوده و ۴۰ درصد این کانون ها نیز شهری است که بیشتر در مناطق کم برخوردار شهری فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha