• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402022717072
  • خبرنگار : 50618

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد

بازدید بیش از ۵۰ درصد گردشگران از موزه‌های مازندران

بازدید بیش از ۵۰ درصد گردشگران از موزه‌های مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران موزه‌داران را میراث‌داران فرهنگ تاریخی یک جامعه دانست و گفت: بیش از ۲۵۰۰ اثر میراثی در یک استان نشان از ظرفیت غنی ما در حوزه میراث فرهنگی است، دستکم ۵۰ درصد گردشگران مازندران از موزه‌ها بازدید می‌کنند.

صادق برزگر امروز در جمع مدیران موزه‌های خصوصی و دولتی استان، اظهار کرد: مازندران با میراث طبیعی آن شناخته می‌شود اما این استان از ظرفیت غنی در حوزه مواریث فرهنگی به‌ویژه موزه‌ها برخوردار است.

وی موزه‌ها را هویت‌ساز و تداوم‌بخش جریان‌های فرهنگی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری با آسیب‌شناسی کمی و کیفی با کسب یافته‌ها و رویکردهای جدید برای جذب مخاطب این حوزه، در مسیر تحقق شعار سال حرکت کنیم.

بازدید ۱۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران

برزگر از بازدید نوروزی بیش از ۱۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های مازندران یاد کرد و افزود: موزه‌های مازندران باید به مقصد گردشگران تبدیل شوند.

وی موزه‌داران را میراث‌داران فرهنگ تاریخی یک جامعه دانست و گفت: بیش از ۲۵۰۰ اثر میراثی در یک استان نشان از ظرفیت غنی ما در حوزه میراث فرهنگی است، دستکم ۵۰ درصد گردشگران مازندران از موزه‌ها بازدید می‌کنند.

برزگر با ابراز عقیده درباره موزه کلبادی در ساری که می‌تواند به مرکز تنفس تبدیل شود، تصریح کرد: نگاه ما به حوزه میراث باید تخصصی باشد، کمبود نیروهای متخصص در این حوزه فعالیت ما را سخت کرده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر درآمدزایی جنبی موزه‌ها از محل فعالیت‌های فرهنگی مرتبط، گفت: باید در مسیر برندینگ موزه‌های استان حرکت کنیم، موفقیت در برندسازی با معرفی اصولی و درست موزه‌ها محقق می‌شود، از تمامی ایده‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی و موزه‌ها قابلیت اجرایی شدن دارند استقبال می‌کنیم.

توسعه موزه‌های مازندران

وی درخصوص راه‌اندازی موزه قائم‌شهر و توسعه موزه کیاسر، خاطرنشان کرد: پیگیر جدی راه‌اندازی هرچه سریع‌تر موزه قائم‌شهر هستیم.

برزگر افزود: کیاسر دارای بافت تاریخی است، باتوجه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی آن این قابلیت وجود دارد که به بخشی از برند گردشگری میراث مازندران تبدیل شود.

وی بر لزوم پیوند و تعامل میان معاونت‌های این نهاد تاکید کرد و افزود: برخی تورهای گردشگری جامعه هدف خاص مانند گردشگران مذهبی دارند و موزه‌های تخصصی در این حوزه باید با معاونت‌های مرتبط تعامل داشته باشند و از این ظرفیت استفاده کنند.

پرهیز از فعالیت جزیره ای

این مسئول بر لزوم پرهیز از فعالیت جزیره‌ای در حوزه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: انتظار داریم با خردجمعی به سوی توسعه موزه‌های مازندران حرکت کنیم، دانش و تجربه موزه‌داران کمک می‌کند تا گردشگران ما بازدید از این اماکن را در سبد گردشگری خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha