بهروز معین دراینباره به ایسنا گفت: آلبوم «طربناک» شامل ۸ قطعه موسیقی با نامهای «سرآغاز»، «آواز»، «طرب»، «تحریر»، «فراق»، «مخالف»، «عشرت» و «وداد» است که پیشدرآمد فرم موسیقی ایرانی بدون تصنیف و در دستگاه ردیفی اجراشده است.
او ادامه داد: تمام قطعههای آلبوم «طربناک» بیکلام و حاصل دو نوازی کمانچه و تنبک و نتیجه همکاری با هنرجوی موفق ما، حسین پیرپیران است که تکنیک خوبی در نوازندگی کمانچه دارد و با حضور جمشید محبی نوازنده تنبک، تولید و نواخته شده است و من نیز در آن نوازنده کمانچه هستم.
آهنگساز و نوازنده آلبوم «طربناک» توضیح داد: آلبوم «طربناک» سومین آلبوم بیکلام من است؛ آلبوم اول ارکسترال بود و «ستاه» نام داشت که از همنوازی ۵ ساز ارکستر سمفونیک بهعلاوه هارپ و پرکاشن بود که همه این سازها همراهیکننده کمانچه بودند. آلبوم بعدی با نام «اورنگ» بود با همخوانی یک خواننده سوپرانوی آلمانی به نام «کلودیا فان هسلت» و مهرداد عالمی در آن ویولنسل مینواخت. درنهایت، آلبوم «طربناک» که سومین آلبوم بیکلام من و حاصل دو نوازی کمانچه و تنبک است.
او با اشاره به علت انتخاب «طربناک» برای آلبوم سوم خود، بیان کرد: موسیقی را در سال ۷۸ آغاز کردم. هنگامیکه کمانچه را برگزیدم، نوار کاستی به نام «کمانچهنوازان دورهی قاجار» که خواهرم برایم تهیهکرده بود را همیشه همراه داشتم و به آن گوش میدادم. این نوار خیلی تأثیرگذار بود. آن احساس، صافی و پاکی نوازندهها و تکنیکهای ایرانی و نغمههایی که مینواختند را همیشه در احساس و ذهن داشتم و موسیقی اساتید ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته هم همیشه در من تأثیرگذار بوده است. به موسیقی کلاسیک اروپا نیز علاقهمندم، ولی مایل بودم در زمینه کمانچهنوازی آن موقع و ملودیهایی که در ناخودآگاهم تأثیرگذار بوده است نیز فعالیت داشته باشم.
انتهای پیام
نظرات