• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402022516467
  • منبع : نمایندگی مازندران

تامین اعتبار ۲۶۵ میلیاردی برای طرح‌های مقابله با تنش آبی کشاورزی مازندران

تامین اعتبار ۲۶۵ میلیاردی برای طرح‌های مقابله با تنش آبی کشاورزی مازندران

ایسنا/مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵ سرفصل در حوزه آب و خاک استان تعریف شد که با پیگیری جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و ستاد مدیریت بحران وزارت کشور منجر به اخذ اعتبار ۲۶۵ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه ها شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، حسن عنایتی کلیجی درباره پروژه‌های اضطراری مقابله با تنش آبی حوزه کشاورزی استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خاص مازندران که با تنش آبی مواجه خواهیم بود و زنگ خطر آن به صدا درآمده است، جهاد کشاورزی استان نسبت به تشکیل و راه اندازی ستاد مدیریت بحران کم آبی در استان اقدام کرد تا بتواند ضمن سازگاری با این پدیده، اقدامات مدیریتی، ترویجی و عمرانی را برای حفظ تولیدات کشاورزی استان انجام دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، افزود: با اجرای پروژه ها در ۵ سرفصل می توانیم تا حدودی بحران و تنش کم آبی را در سطح استان مهار کنیم و از این شرایط سخت به سلامت عبور و تولیدات کشاورزی را داشته باشیم.

این مسئول تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ، بهسازی و تجهیز چاه‌ها را یکی از این ۵ سرفصل عنوان کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا بتوانیم آب مطمئن کشاورزی را از منابع آب سطحی و زیرزمینی در سطح هزار هکتار تامین کنیم.

عنایتی جابجایی مسیر انتقال آب با لوله به طول ۲۵۰ کیلومتر را از دیگر سرفصل های اضطراری مقابله با تنش آبی استان دانست و افزود: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شد تا از هدررفت آب در انهار خاکی جلوگیری و راندمان توزیع آب را افزایش دهیم.

وی تعریف ۲۰ پروژه بازچرخانی آب در مناطق مورد نیاز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان را یکی دیگر از سرفصل های مقابله با تنش کم آبی استان در حوزه کشاورزی ذکر کرد و یادآور شد: تامین آب مورد نیاز از طریق تنظیم آب بین مناطق زراعی و تسهیل جریان حرکت آب از اهداف این پروژه هاست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به اجرای سامانه نوین آبیاری موضعی شامل خشکه کاری برنج و باغات تحت تنش آبی در استان اشاره کرد و افزود: ۶۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ها در قالب این سرفصل تخصیص داده شد تا شاهد مدیریت منابع آب در اختیار به واسطه استفاده از آبیاری تحت فشار و کم فشار با هدف افزایش بهره وری از آب موجود در بخش کشاورزی باشیم.

عنایتی لایروبی و بازسازی آب‌بندان و انهار را به عنوان پنجمین سرفصل مقابله با تنش آبی در حوزه کشاورزی استان اشاره و اظهار کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شد.

قابل ذکر است، ۵۰۰ طرح برای مدیریت بحران کم آبی در مازندران تعریف شده است با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل مدیریت بحران استان، این پروژه ها در مناطقی که با بحران کم آبی مواجه هستند اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha