• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402022516102
  • خبرنگار : 50225

تقاطعی که جان دانشجویان اهوازی را تهدید می‌کند...

تقاطعی که جان دانشجویان اهوازی را تهدید می‌کند...
تقاطع غیر همسطح در ضلع شمال غربی دانشگاه شهید چمران اهواز

ایسنا/خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز بزرگترین دانشگاه دولتی خوزستان، در مرکز شهر اهواز و در مجاورت رودخانه کارون، بعد از پل پنجم و در نزدیکی خیابان معروف و شلوغ فلافل‌فروشان انوشه لشکرآباد قرار گرفته است؛ در یکی از ضلع‌های این دانشگاه میدانی واقع است که از پرترددترین میدان‌های اهواز است و هر سوی آن به یک سمت شهر می‌رود.

به گزارش ایسنا، این دانشگاه دو در دارد؛ یکی از درها نرسیده به میدان و دیگری بعد از خروجی میدان و در بلوار گلستان قرار دارد. روزانه دانشجویان زیادی برای رفتن به دانشگاه از این محل نسبتا شلوغ تردد می‌کنند اما مدت‌ها است که با اجرای پروژه‌ای عمرانی توسط شهرداری اهواز و تخریب پل عابر پیاده، دو در ورودی این دانشگاه تحت الشعاع قرار گرفته‌اند و دانشجویان به ناچار از معبری ناایمن تردد می‌کنند.

چندی پیش نیز مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در جانمایی تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران گفته بود که با توجه به ایجاد تقاطع غیرهمسطح روبه‌روی ورودی‌های دانشگاه، عملا مسیر ورود دانشجویان به دانشگاه سخت و خطرناک شده است و هیچ پل عابر پیاده‌ای نیز برای عبور دانشجویان احداث نشده است در حالی که پیش از این پل عابر پیاده وجود داشت که تخریب شد.

تقاطعی که جان دانشجویان اهوازی را تهدید می‌کند...
عبور تقاطع از روبه‌روی درهای ورودی دانشگاه

بنا به گفته وی تقاطعی که اخیرا ساخته شده، دقیقا مقابل درهای شمالی و غربی دانشگاه است؛ این تقاطع، مسیر عبور دانشجویان را قطع کرده و اکنون مسیری برای ورود دانشجویان به دانشگاه وجود ندارد و با توجه به اینکه خودروها با سرعت عبور می‌کنند جان دانشجویان در خطر است و شرایط بسیار ناامنی رقم خورده است.

دی‌ماه سال ۹۸ بود که در آیینی، اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شد؛ برای اجرای این پروژه پل عابر پیاده‌ای که در این نقطه وجود داشت تخریب و مسیر عبور دانشجویان از خیابان به دانشگاه قطع شد و پس از آن، دانشجویان برای رسیدن به در دانشگاه، مجبورند از مسیر تردد خودروها در اتوبان که بسیار ناایمن است عبور کنند.

هر چند قرار بود به سرعت پل جایگزینی برای تردد دانشجویان احداث شود اما حالا بیش از سه سال است که با قطع مسیر عبور از درهای دانشگاه، جان  دانشجویان به خطر افتاده است و گویا خبری نیز از احداث پل نیست و هر آن این بیم وجود دارد نکند حادثه‌ای رخ دهد.

در این شرایط، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از اجرای پل عابر پیاده روبه‌روی دانشگاه شهید چمران اهواز تا مهرماه خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز پس از تخریب پل عابر پیاده و اجرای تقاطع غیرهمسطح اظهار کرد: تاکنون حادثه‌ای در پی تردد دانشجویان در این نقطه رخ نداده است. واقعیت موضوع این است که محل تردد ایمن زیر میدان است اما از گذشته که چراغ راهنما هم نصب بود، دانشجویان اصرار دارند از عرض بلوار به سمت درب شمالی عبور کنند که پس از تخریب پل، این کار تشدید شده است و احتمال بروز حادثه بیشتر شده است.

وی افزود: در گذشته با وجود پل عابر پیاده و چراغ راهنما، باز هم عده‌ای از دانشجویان ۲۰۰ متر قبل از میدان و از عرض بلوار عبور می‌کردند در حالی که باید از فضای موجود میدان که ایمن‌سازی شده عبور کنند زیرا تردد قبل از رمپ‌های تقاطع جدید، احتمال بروز حادثه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

با قطع مسیر عبور از درهای دانشگاه، جان دانشجویان شهید چمران اهواز در خطر است

گذر پرخطر

سلیمانی بیان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حادثه، در زیر پل تقاطع غیرهمسطح، خط‌کشی تردد عابر پیاده انجام شده و در درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز سرعت‌کاه و خط‌کشی تردد عابر پیاده انجام شده است. البته این اقدمات به صورت موقت برای ایمن‌سازی تردد انجام شده است و باید پل عابر پیاده احداث شود.

وی افزود: احداث پل باید در سال ۱۴۰۰ درخواست می‌شد تا در بودجه سال ۱۴۰۱ تایید و اجرا شود اما این کار انجام نشده بود و سال گذشته درخواست اجرای این پروژه را کردیم.

تقاطعی که جان دانشجویان اهوازی را تهدید می‌کند...
نبود پل عابر پیاده برای رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: اجرای پروژه پل عابر پیاده در این محدوده در اعتبار بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اهواز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به محض ابلاغ بودجه امسال شهرداری، مناقصه اجرای این پروژه برگزار می‌شود. معمولا ساخت و نصب یک پل عابر پیاده حداقل سه تا چهار ماه زمان می‌برد و تلاش بر این است که این پل تا مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

سلیمانی با اشاره به پیش‌بینی حداقل ۴ تا ۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه، گفت: البته برای اجرای نمای دکوراتیو یا المان خاصی روی این پل هزینه بیشتری نیاز است. فعلا اولویت این است که حداقل نیاز برای تردد ایمن پیش‌بینی شود بنابراین در فاز نخست اجرای این پروژه، پل عابر پیاده دنشگاه شهید چمران اهواز مکانیزه نخواهد بود اما بعد آسانسور یا پله برقی نیز برای این پل پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha