• دوشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402022516041
  • خبرنگار : 50163

طی سال‌جاری محقق می‌شود؛

راه‌اندازی ۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در زنجان

راه‌اندازی ۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان راه‌اندازی خواهد شد که از این تعداد پنج مورد برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

حکمت‌اله هاشمی ظهر امروز (۲۵ اردیبهشت‌ماه) در جریان دیدار با فرماندار شهرستان خرم‌دره، با اشاره به بخش حمایتی درمانی هلال‌احمر، عنوان کرد: جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از آن دسته از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دراند اما نیازمند هستند در بخش دارویی و درمانی حمایت می‌شوند که در همین راستا سال گذشته وام‌های قرض‌الحسنه برای افرادی که نیازمند هزینه‌های دارویی و درمانی بودند با درصد پایین پرداخت شد.

وی به فعالیت خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این خانه‌ها در ادارات، شرکت‌ها، واحدها و کارخانه‌های تولیدی برای آموزش در جهت اهداف هلال‌احمر راه‌اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به شهرستان های استان وجود دارد، افزود: در تلاش  برای توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان‌های هستیم که برای ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برنامه داریم که امسال پنج پایگاه راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با توضیح اینکه آمادگی داریم در جلسات مدیریت بحران شهرستان شرکت کرده و امدادرسانی استاندارد در حوادث را که در ۶ مرحله دارد تبیین کنیم، اظهار کرد: نگاه به شهرستان‌ها تاکتیکی نیست و باید شعب هلال‌احمر در استان از همه جهات مستقل و استقلال هلال‌احمر در این مراکز حفظ شود.

هاشمی با توضیح اینکه در یک ماه اخیر ۲۰ درصد تحول در جمعیت هلال‌احمر استان محقق شده که یکی از این موارد افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در ماهنشان است، گفت: اعتباری نیز برای ادامه ساخت پروژه ساختمان هلال‌احمر در شهرستان ابهر جذب شده که تا پایان امسال این پروژه راه‌اندازی و موجب درآمدزایی برای هلال‌احمر خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در هلال‌احمر داریم و متعهد هستیم در شهرستان خرم‌دره نیز انجام شود که نخستین آن فعالیت مجدد مرکز فیزیوتراپی است، متذکر شد: برای راه‌اندازی مجدد این مرکز مجوزهای لازم را اخذ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha