• شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402022315011
  • خبرنگار : 50177

سرپرست بنیاد نخبگان استان:

اجتماع نخبگان به اقتدار نظام کمک می‌کند/ تشکیل هفت کارگروه اندیشه ورز در لرستان

اجتماع نخبگان به اقتدار نظام کمک می‌کند/ تشکیل هفت کارگروه اندیشه ورز در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست بنیاد نخبگان لرستان گفت: تشکیل هیات اندیشه‌ورز در استان در راستای منویات مقام معظم رهبری، سند راهبردی کشور و گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت نخبگان و استفاده از ظرفیت آنان است که در این راستا هفت کارگروه با اعضای آنها تعریف شده است.

دکتر مسعود صادقی ۲۳ اردیبهشت ماه در جلسه بنیاد نخبگان لرستان و هیات اندیشه‌ورز که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نخبگان نقش حساسی در پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته دارند، افزود: شناسایی، پرورش و اثربخشی نخبگان اولویت کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز داشتن مقاله و رتبه علمی ملاک نخبگی نیست بلکه نخبه باید توانمندی لازم را در حل مسائل داشته باشد.

سرپرست بنیاد نخبگان لرستان، نخبگان را سرمایه‌های کشور برشمرد و با بیان اینکه اجتماع نخبگان به اقتدار نظام و کشور کمک می‌کند، بیان کرد: هر هزینه‌ای که برای نخبگان صرف شود سرمایه‌گذاری است.

صادقی گفت: مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم و بنیاد علمی نخبگان توجه ویژه‌ای به سرمایه‌های ملی کشور دارند و در لرستان نیز تاکنون بیناد علمی نخبگان استان، بیش از ۳۰ نفر از نخبگان را شناسایی و معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عمده دلیل مهاجرت نخبگان را عدم استفاده از توان تخصصی این افراد در کشور می‌دانند، تصریح کرد: تشکیل هیات اندیشه‌ورز در لرستان در راستای منویات مقام معظم رهبری، سند راهبردی کشور و گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت نخبگان و استفاده از ظرفیت آنان است.

سرپرست بنیاد نخبگان لرستان اضافه کرد: براین اساس هفت کارگروه با عنوان کارگروه آب و محیط زیست، کشاورزی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان، زنان، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ، رسانه و فضای مجازی، شهر هوشمند و توسعه شهری و سلامت و توریسم و گردشگری و صنایع دستی تشکیل و اعضای آن مشخص شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha