علی آذری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به تلاش ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد: یکی از دلایل و استناد ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت، این است که هزینه ها افزایش پیدا کرده است و توان نگهداری را ندارند بنابراین به افزایش قیمت بلیت ها روی آوردند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در صنعت هوایی کشور، بحث فرسوده بودن ناوگان هواپیمایی است که باید برای اینکه از زمین گیر شدن این ناوگان جلوگیری کنیم، به هر ترتیبی که امکان پذیر است به دنبال نوسازی این ناوگان باشیم و باید در حوزه تحریم های صنعت هوایی با حفظ اقتدار ملی یکسری گشایش ها صورت گیرد.
این عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: اگر ما در حوزه روابط بین المللی گشایشی انجام ندهیم، این فرسودگی ناوگان هوایی ممکن است بعدها به ما آسیب بزند و با ادامه این روند بالاخره این صنعت زمین گیر خواهد شد.
نمانیده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما اصلا در این وضعیت اقتصادی سزاوار نیست. حتی ممکن است کار به جایی برسد که سفر با هواپیما به یک سفر لوکس تبدیل شود. این اصلا در شأن کشور ما نیست.
وی افزود: پیشنهاد بنده این است که کمیسیون عمران در جلساتی که برگزار می کند پیشنهادات فعالان این صنعت را اخذ کند و با همفکری شوراهای عالی مسئول در این حوزه به یک جمع بندی کارشناسی برسند.
آذری تاکید کرد: این که بنا باشد بهای فرسودگی ناوگان هوایی و جبران هزینه ها به مردم تحمیل شود کار اشتباهی است. البته فرسودگی ناوگان هوایی یک دلیل است و تورم و تحریم ها و فشارهای خارج از مرزها از عوامل دیگری است که بر ایرلاین فشار وارد می کند اما به هر حال دولت باید به نحوی این موضوع را مدیریت کند که گرانی بلیت ها به مردم تحمیل نشده و دسترسی مردم به هواپیما محدود نشود.
انتهای پیام
نظرات