• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402021911986
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

عملیات‌های رژیم صهیونیستی آنها را از گرداب داخلی نجات نمی‌دهد

عملیات‌های رژیم صهیونیستی آنها را از گرداب داخلی نجات نمی‌دهد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حملات شب گذشته رژیم صهیونسیتی علیه تعدادی از فرماندهان جهاد اسلامی در نوارغزه گفت: رژیم صهیونیستی برای عبور از بحران‌های داخلی خود دست به این اقدام زده است اگرچه به نظر می‌رسد این اقدامات خود باعث افزایش مشکلات روزافزون این رژیم در داخل اراضی اشغالی شود.

سیدرضا صدر الحسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در طول دو سال گذشته، رژیم صهیونیستی مداوم از سوی جبهه مقاومت با شکست‌های مستمری روبه‌رو شده است  و از سوی دیگر در پیشبرد مسائل داخلی خود نیز با عدم توانمندی جدی روبرو است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران این پیش‌بینی را داشتند که مقامات رژیم صهیونسیتی با توجه به عدم توانمندی‌شان برای عبور از بحران‌های داخلی، اقدام به انتقال بحران از داخل سرزمین های اشغالی به بیرون کنند، گفت: از دیگر سو با توجه به اینکه توانمندی‌های رژیم صهیونیستی برای اینکه بتوانند در فاصله دور و فرامرز های اراضی اشغالی اقدامی انجام دهند، مجبور شده اقداماتی را علیه جریان مقاومت در داخل اراضی اشغالی انجام دهد تا به نوعی در ارتباط با مشکلات داخلی خود فرافکنی کند و توجه افکار عمومی را از وضعیت بحرانی در داخل خود منحرف کند .

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در چند روز اخیر  شاهد استعفای تعدادی از وزرای موثر در کابینه نتانیاهو بودیم، افزود: بعد از این اتفاق ، رژیم صهیونیستی اقدام به انجام عملیات علیه جریان مقاومت در غزه کرد .

وی با بیان اینکه این گونه عملیات‌ها نمی تواند رژیم صهیونسیتی را از  گردابی که در داخل سرزمین های اشغالی در آن فرو رفته است ، نجات دهد، افزود: مشکلات داخلی در اراضی اشغالی باعث شده که شاهد مهاجرت معکوس ، ایجاد شکاف در کابینه رژیم صهیونیستی و عدم انسجام در هیات حاکمه این رژیم باشیم.

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه مطمئنا گروه‌های مقاومت فلسطین، پاسخ لازم را به حملات شب گذشته این رژیم خواهند داد، گفت: باید به این موضوع توجه داشت که این اقدامات تنها باعث حل  بحران‌های داخلی این رژیم نمی شود، بلکه  باعث افزایش مشکلات نیز  خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بامداد امروز سه شنبه، در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ فلسطینی از جمله سه تن از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) به شهادت رسیدند. حملات این رژیم آپارتمان‌ها و خانه‌های رهبران نظامی جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه را هدف قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha