• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021911721
  • خبرنگار : 71660

آنتونوف: آمریکا کهنه‌کاران جنگ‌جهانی دوم را ازبابت شرکت در «روز پیروزی» روسیه تهدید کرد

آنتونوف: آمریکا کهنه‌کاران جنگ‌جهانی دوم را ازبابت شرکت در «روز پیروزی» روسیه تهدید کرد

سفیر روسیه در آمریکا گفت، دولت ایالات متحده برخی از کهنه‌کاران جنگ جهانی دوم را که می‌خواستند برای شرکت در رژه "روز پیروزی روسیه" به مسکو سفر کنند را تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا بیان کرد: مقامات آمریکا برای دومین سال متوالی رویای کهنه‌کاران جنگ جهانی دوم این کشور را که می‌خواستند برای پیوستن به همرزمان روسی خود در رژه "روز پیروزی" به مسکو سفر کنند، نابود و همچنین تهدید کردند که در صورت سفر به روسیه، پاسپورت آن‌ها را لغو خواهند کرد.

وی افزود: ما از سربازان آمریکایی می‌خواهیم که بدانند روسیه به شرکت و حضور آن‌ها در این پیروزی مشترک افتخار می‌کند. سیاست خصمانه آمریکا این روحیه وفاداری حین "جنگ کبیر میهنی" را تضعیف نخواهد کرد. ما وظیفه خود می‌دانیم تا درباره این قهرمانان از حقیقت دفاع کنیم.

آنتونوف خاطر نشان کرد که "روس‌هراسی" در آمریکا که توسط دولت ترویج داده می‌شود، در حال افزایش است. وی همچنین رسانه‌های آمریکایی را به "نادیده گرفتن سالگرد شکست نازی" متهم کرد و گفت آن‌ها چنین اقدامی را انجام می‌دهند تا از دادن اعتبار به اتحاد جماهیر شوروی خودداری کنند.

سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد: تلاش‌های بی‌شرمانه‌ای صورت می‌گیرد تا حقایق مربوط به جنگ جهانی دوم را غلط جلوه دهند. کمک قاطع ارتش سرخ در راستای شکست فاشیسم نادیده گرفته می‌شود و اتحاد جماهیر شوروی از فهرست فاتحان خط می‌خورد. در عین حال، نقش آمریکا و انگلیس به ناحق تبلیغ می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما از مقامات آمریکایی می‌خواهیم تا ذهن خود را تغییر دهند و ترویج نازی را متوقف کنند. ما باید با قهرمانان کشته‌شده صادق باشیم. تحریف تاریخ را متوقف کنید. تشویق "نئونازی و روس‌هراسی" غیرقابل قبول است.

طبق اطلاعیه کرملین، امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۰ صبح به‌وقت محلی رژه "روز پیروزی روسیه" با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور برگزار خواهد شد و همچنین در "میدان سرخ" سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha