• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402021811224
  • خبرنگار : 50180

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران:

بخش زیادی از قوانین مربوط به ایثارگران اجرایی نمی‌شود

بخش زیادی از قوانین مربوط به ایثارگران اجرایی نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران گفت: بخش زیادی از قوانین مربوط به ایثارگران اجرایی نمی‌شود.

زهرا مظفر، امروز(۱۸ اردیبهشت) در دیدار با جمعی از فرزندان شهید فرهنگی، رزمنده و ایثارگر در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با فرزندان شهدا و جانبازان فرهنگی در استان های مختلف کشور اظهار کرد: این نشست های تخصصی را در هفت استان دیگر کشور برگزار کرده و کرمانشاه هشتمین استان است و در تلاشیم تا در این نشست‌های پای درد و دل جامعه ایثارگری آموزش و پرورش در استانها نشسته، به امید اینکه اندکی از مشکلات قابل حل آنها مرتفع شود. 

مظفر با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش در حوزه ایثارگران مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد، گفت: این ارزیابی ها با اولویت حل مشکلات جامعه ایثارگری انجام می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران سپس با اشاره به پژوهش اخیر انجام شده از سوی مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مورد میزان اجرایی شدن قوانین مربوط به ایثارگران فرهنگی ، گفت: بر اساس این پژوهش هم اکنون تنها ۱۹ درصد از قوانین مربوط به ایثارگران اجرایی ‌می‌شوند.

وی افزود: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است تا با از بین بردن موانع قانونی احتمالی پیش روی اجرای قوانین مربوط به ایثارگران، این مشکلات را در سطح کلان و ملی حل کرده و از این طریق زمینه اجرایی کردن بیشتر قوانین مربوط به ایثارگران را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته فرهنگیان در دوران دفاع مقدس در دفاع از کشور، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

در ادامه این نشست ایثارگران و خانواده های شهدای فرهنگی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه سفر دو روزه به کرمانشاه فردا(۱۹ اردیبهشت) برای دیدار و گره گشایی از مشکلات خانواده‌های شهدای فرهنگی به شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب سفر خواهد کرد. 


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha