• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402021811049
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان خبر داد:

شکل‌گیری ۷۴ گروه جهادی در اردستان

شکل‌گیری ۷۴ گروه جهادی در اردستان

ایسنا/اصفهان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردستان گفت: تاکنون ۷۴ گروه جهادی از شهرستان اردستان در سامانه بسیج استان اصفهان ثبت شدند که بیش از ۵۰ گروه به‌صورت فعال خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرهنگ روح‌الله صنعتکار، امروز(دوشنبه،۱۸ اردیبهشت) در نشست خبری هفته بسیج سازندگی در ناحیه مقاومت اردستان، اظهار کرد: بسیج سازندگی شهرستان اردستان با همکاری و همراهی مردم تاکنون حدود ۵۵ صندوق قرضه الحسنه بسیج تشکیل داده که ۳۹ صندوق فعال است و این صندوق‌های وام، سال گذشته مجموعاً حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در مبالغ مختلف پرداخت کردند.

وی افزود: صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج دستورالعمل‌هایی دارد، ولی مهم‌ترین هدف آن گره‌گشایی مشکلات اقتصادی مردم در هر محله است و وابسته به هیچ سازمان یا جناح سیاسی نیست و کاملاً مردمی اداره می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردستان با اشاره به فلسفه تشکیل گروه‌های جهادی، تصریح کرد: گروه‌های جهادی در هر محله از افرادی تشکیل شده است که می‌خواهند بدون مزد مادی و مخلصانه در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی، فرهنگی، ورزشی و... کمک به محرومیت محله و خارج محله داشته باشند.

صنعتکار با بیان اینکه گروه‌های جهادی شهرستان اردستان مانند دیگر نقاط کشور در طول سال اگر نیاز باشد برای کمک به افراد نیازمند دیگر استان‌های کشور نیز سفر می‌کنند، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع پوشاک و کفش، توزیع بسته‌های بهداشتی و توزیع اقلام دارویی، توزیع تجهیزات پزشکی، توزیع جهیزیه، ارائه خدمات آموزشی، آزادسازی زندانیان و اشتغال و همچنین ساخت، مرمت و بازسازی مسکن و نیازهای یک محله نمونه‌های فعالیت‌های گروه‌های جهادی شهرستان اردستان است.

وی گفت: تاکنون ۷۴ گروه جهادی از شهرستان اردستان در سامانه بسیج استان اصفهان ثبت شدند که بیش از ۵۰ گروه به صورت فعال خدمت‌رسانی می‌کنند و مابقی به صورت فصلی در آماده‌باش هستند و هر زمانی نیاز باشد وارد میدان و کمک‌رسانی می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردستان با بیان اینکه سپاه پاسداران تنها یک نهاد نظامی نیست، اضافه کرد: سپاه پاسداران بعد از هشت سال جنگ تحمیلی به پادگان‌ها باز نگشت و با حضور در بین آحاد مردم، مردم‌داری، مردم‌یاری و خدمت به مردم را مهم‌ترین خصلت و ویژگی خود قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha