• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402021710511
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بیش از ۸ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی در یاسوج هستند

بیش از ۸ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی در یاسوج هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفری که در نوبت طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند، ۸ هزار و ۵۴۵ نفر در یاسوج هستند.

سید علی احمدزاده در نشست شورای مسکن که با حضور بازرسان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برگزار شد با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهر یاسوج جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: در مرکز استان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی وجود ندارد.

وی اظهارکرد: دستگاه‌های دولتی از جمله جهاد کشاورزی زمین‌های مازاد خود را برای اجرای این طرح در اختیار قرار دادند و در حال حاضر زمین دولتی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برای اجرای این طرح با کمبود زمین مواجه هستیم ‌اما نباید اجازه دهیم جنگل‌ها و مراتع از بین رفته و تخریب شوند.

احمدزاده تصریح کرد: یکی از راه‌های رفع مشکل کمبود زمین الحاق اراضی درجه سوم و چهارم کشاورزی به مرکز استان است.

وی ادامه داد: برای خرید زمین از کشاورزان نیازمند منابع هستیم که تاکنون محقق نشده است، ضمن اینکه قرار شد ۲۰ هزار واحد خودمالکی در مرکز استان احداث شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۱۷ هزار و ۴۷۶ نفری که در طرح نهضت ملی تایید نهایی شدند ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در نوبت هستند، عنوان کرد: ۸ هزار و ۵۴۵ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی در شهر یاسوج ساکن هستند.

احمدزاده تاکید کرد: در شهرهای لنده، باشت و پاتاوه به مانند یاسوج مشکل زمین وجود دارد که راه و شهرسازی هر چه سریعتر رفع کند.

وی اظهار کرد: چون در یاسوج با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم پرداخت تسهیلات واحدهای خودمالکی در دستور کار است و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی جدیت به خرج  دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، همچنین عیسی شهامت، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به جزء بانک‌های رفاه، کشاورزی و پست بانک که تنها مکلف به پرداخت تسهیلات روستایی هستند و بانک سپه که در حوزه نیروهای مسلح هستند، بقیه بانک‌ها بدون در نظر گرفتن سقف تسهیلات خودمالکی پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha