• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021609853
  • خبرنگار : 50310

مسئول بسیج سازندگی استان مطرح کرد:

افتتاح ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در لرستان

افتتاح ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در لرستان

ایسنا/لرستان مسئول بسیج سازندگی لرستان از افتتاح ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان خبر داد.

احسان جهانبخش شانزدهم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سطح استان نزدیک به ۴۰ پروژه آماده بهره‌برداری داریم که شامل کانال‌های کشاورزی، مسکن محرومین، بهره‌برداری از خط انتقال و ...  است.

وی ادامه داد: برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

جهانبخش بیان کرد: در زمینه جهاد آبرسانی ۱۲۵ روستا در تعهد ماست که می‌خواهیم بیشتر از آن کار کنیم.

وی اضافه کرد: اگر کل اعتبار پروژه در همان سال به ما داده شود حاضریم آبرسانی به ۳۰۰ روستا را انجام دهیم، اما در حال حاضر ۵۶ درصد اعتبار را دریافت کردیم.

مسئول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: پروژه ۳۰ ماهه است و پارسال آغاز شده و تا دو سال دیگر ادامه دارد. ۴۷.۵ درصد پیشرفت فیزیکی کار است که ۲۶ درصد جلوتر از زمان‌بندی هستیم.

جهانبخش تصریح کرد: در منطقه میربگ سه روستا را باید آبرسانی می‌کردیم که اکنون ۱۷ روستا را انجام می‌دهیم. اگر کل اعتبار را بگیریم بیشتر از ۱۲۵ روستا را آبرسانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین در اعتبارات سال ۱۴۰۲ آبرسانی تعدادی از روستاهای جدید به بسیج سازندگی واگذار شده است، اظهار کرد: اعتبارات ما نیز دولتی نبوده که به بحث پیمانکاری لطمه زده شود، چون آبفا اعتبارات سنواتی خود را دارد فقط اینجا اعتباری جداگانه به عنوان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تخصیص داده شده که امسال طرح «از آبخیز تا جالیز» را داریم، یعنی از آبخیزداری و بحث سدهای سنگی ملاتی، خاکی و حوضچه‌ها و استخرهای ذخیره آب، کانال‌های کشاورزی و قنات تا سرمزرعه در کشور انجام می‌شود.

این مسئول افزود: در راستای اجرای این طرح از سردار آبرومند جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کشور دعوت کردیم که با حضور ایشان، استاندار لرستان، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان انعقاد قرارداد طرح «از آبخیز تا جالیز» را ببندیم.

جهانبخش تصریح کرد: اصرار ما این است که این طرح را زودتر به ما واگذار کنند، چون ما استانی کوهستانی هستیم که بارندگی بالاست و ماندگاری آب در استان کم است و هرچه بتوانیم در حوزه آبخیزداری کار کنیم هم به نفع استان خودمان هم به نفع پایین دست و سدهای استان خوزستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha