• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402021408612
  • خبرنگار : 50378

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی مطرح کرد

تثبیت جایگاه مردمی کانون‌های خدمت رضوی و افزایش میزان جذب مشارکت‌ خیران

تثبیت جایگاه مردمی کانون‌های خدمت رضوی و افزایش میزان جذب مشارکت‌ خیران
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: کانون‌های خادمیاری و خدمت رضوی سراسر کشور اکنون پس از سه سال تلاش و خدمت، جایگاه خود را بین مردم پیدا کرده‌اند و ثمره آن، افزایش میزان جذب مشارکت‌های مردمی برای اجرای طرح‌های حمایتی و خیرخواهانه آستان قدس رضوی در سراسر کشور بوده است.

محمدحسین استادآقا در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، گزارشی از اهمیت و ظرفیت ویژه این کانون‌های مردمی برای توسعه فرهنگ خدمت و دست‌گیری از محرومان ارائه و اظهار کرد: مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی که بیش از سه سال از تاسیس آن می‌گذرد، به لحاظ ساختاری و ماموریتی یک مجموعه فرابخشی است و طی این مدت اقدامات بسیار شاخصی داشته و توانسته در گره‌گشایی از کار محرومان موثر باشد.

وی اضافه کرد: با تلاش مدیران و همکاری دبیران استانی و شبکه خادمیاری، نظام‌نامه این کانون‌ها نیز تنظیم و ابلاغ شده و علاوه بر آن ایجاد بستر برگزاری مجامع عمومی استان‌ها هم به تقویت هویت آن‌ها در ادامه فعالیت کمک کرده است.

استادآقا با تاکید بر اینکه تولیت آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی دارد، ادامه داد: دیدار با خادمیاران رضوی یکی از برنامه‌های ثابت تولیت در سفرهای استانی است و این توجه ویژه تولیت آستان مقدس رضوی، اهمیت، کارآمدی و تاثیرگذاری فعالیت‌های خیرخواهانه خادمیاران رضوی در سطح جامعه را به خوبی اثبات می‌کند.

تثیبت جایگاه مردمی کانون‌های خادمیاری

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: با توجه به تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته، اکنون مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی علاوه بر رسیدن به جایگاه حقیقی سازمانی و جلب اعتماد مدیران آستان قدس رضوی با عملیاتی کردن ماموریت‌های محوله، جایگاه مردمی خود را هم به خوبی پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که تنها در سال ۱۴۰۱ ارزش ریالی مشارکت‌های مردمی جذب شده توسط این کانون‌ها در سراسر کشور ۶۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

تقویت شبکه خادمیاران با اعتمادسازی و انسجام بخشی

احمد میرزاده، مدیر جدید مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی هم در این مراسم به برنامه‌های مد نظر برای توسعه این خدمت اشاره و تصریح کرد: شبکه خادمیاران رضوی ظرفیت خوبی برای گردآوری دستگاه‌های متولی سایر استان‌ها ذیل پرچم امام رضا(ع) دارد.

میرزاده تاکید کرد: اعتمادسازی، جلب مشارکت‌های مردمی و انسجام‌بخشی برای حفظ و تقویت شبکه عظیم و طویل خادمیاران رضوی ضروری است تا علاوه بر گره‌گشایی از محرومان، بتوانیم سرمایه اجتماعی آستان قدس رضوی را روز به روز افزایش بدهیم.

مهدی رضوی‌کیا، مدیر سابق مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی نیز گزارشی از اقدامات این مرکز طی سه سال گذشته ارائه کرد و گفت: شبکه خادمیاری آستان قدس رضوی از ظرفیت بی‌بدیلی و بی‌نظیری در راستای خدمت رسانی به مردم و محرومان کشورمان برخوردار است که هیچیک از سازمان‌های حمایتی کشور هم از چنین ظرفیتی برخوردار نیست.

بر اساس گزرارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی مثالی هم برای این ادعا ارائه کرد و گفت: طی سه سال گذشته با کمک خیرین فعال در شبکه‌ خادمیاران رضوی اقدامات بزرگی همچون توزیع ۸۸۸۸ بسته معیشتی در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در سطح کشور رقم خورد که اتفاقی بی‌نظیر بود و حتما اجرای چنین طرح‌هایی در این مجموعه خدمت‌رسان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha