• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021307738
  • خبرنگار : 71496

درخواست بورل از رژیم صهیونیستی برای توقف تنش با فلسطینی‌ها/ توافق برای برگزاری اجلاس سران

درخواست بورل از رژیم صهیونیستی برای توقف تنش با فلسطینی‌ها/ توافق برای برگزاری اجلاس سران

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواست به اقدامات یک‌جانبه‌ای که ممکن است پس از آغاز دوباره خشونت‌ها و درگیری‌ها در مناطق فلسطینی، تنش با فلسطینی‌ها را تشدید کند، پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در پی دیدار روز سه‌شنبه جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه این اتحادیه با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بروکسل، اعلام کرد که بورل بار دیگر درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل برای متوقف کردن اقدامات یک‌جانبه‌ای که می‌تواند سطح بالای تنش را افزایش داده و فرصت‌های صلحی عادلانه و پایدار در آینده بر اساس راه‌حل دو کشوری را کاهش دهد، تکرار کرد.

همچنین بورل در این دیدار «حملات اخیر علیه شهروندان اسرائیلی را محکوم و بر پایبندی اتحادیه اروپا به حق اسرائیل در دفاع از خود»تاکید کرد، او همینطور حمایت خود را از روند عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی خود از شرایط موجود در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد، هرگونه پاسخ باید مناسب و موافق با قوانین بین‌المللی باشد.

همچنین او ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری نشست جدید شورای همکاری اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی، به کوهن گفت، "اتحادیه اروپا به دنبال تقویت روابط خود با "اسرائیل" است.

آخرین مذاکرات میان دو طرف در اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از شورای همکاری پس از یک دهه توقف انجام شد. در واقع رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت اتحادیه اروپا با گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، از نشست‌های شورای همکاری انصراف داده بود.

بورل در ادامه نیز از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواست در اقداماتی که اتحادیه اروپا همراه با عربستان، اتحادیه عرب و چند کشور عربی دیگر برای احیای روند صلح در خاورمیانه انجام می‌دهد، مشارکت کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که امروز چهارشنبه نشست کمیته ارتباطات برای بررسی راه‌های حمایت از اقتصاد و موسسه‌های فلسطین برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کوهن و بورل در اولین دیدار خود، روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و این رژیم و نیز مسایل منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره برگزاری یک اجلاس سران در سال جاری میلادی جهت تقویت روابط دوجانبه و مقابله با چالش‌های جهانی با همکاری یکدیگر توافق کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده، بورل تاکید کرد که همکاری‌ها میان اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی بسیار قدرتمند است و اتحادیه به دنبال توسعه هرچه بیشتر این روابط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۳ ۱۵:۳۶

چه کسی از چه کسی خواسته......رژیمی که به هیچ تعهدی پایبند نیست حتی اگر سازمان ملل با تمام اعضایش صدور رأی و بیانیه کنند................چاره فقط مبارزه و مقاومت است چون این رژیم غاصب و جعلی فقط زبان زور را می فهمد.........