• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021207414
  • خبرنگار : 50604

رئیس حوزه هنری گلستان:

اقدامات اقناعی ایسنا ارزشمند است/ رسانه ها به کمک هنر انقلاب بیایند

اقدامات اقناعی ایسنا ارزشمند است/ رسانه ها به کمک هنر انقلاب بیایند

ایسنا/گلستان رئیس حوزه هنری گلستان گفت: مجموعه‌های فرهنگی هنری از برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای پرخرج که هیچ آورده‌ای ندارد، پرهیز کرده و در عوض هزینه آن را صرف تولید کنند.

سید حسام بنی فاطمه در دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان، سردبیر و اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری ایسنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه با شبیخون فرهنگی که دشمنان نظام بر ما تحمیل کردند، باید همه ما با جدیت تمام پای کار نظام بایستیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها نقش بسیار مؤثری در تحولات جامعه دارند، افزود: خبرگزاری ایسنا گلستان در عین حال که به فعالیت رسانه‌ای خود می‌پردازد کارهای اقناعی انجام می‌دهد و این مسأله به دلیل حضور این رسانه در محیط دانشگاهی و داشتن نگاه علمی به مسائل فرهنگی و اقتصادی در جامعه است.

رئیس حوزه هنری گلستان با بیان اینکه خبرگزاری‌ها باید با توجه به زیست بوم استان بخش‌های مجزایی طراحی و به آن بپردازند، افزود: به طور مثال کشاورزی یکی از حوزه‌های مهم  استان ماست که باید به طور ویژه مورد توجه  رسانه‌ها قرار بگیرد.

بنی فاطمه با تأکید بر اینکه اگر ما بخواهیم استان گلستان را به عنوان ظرفیت ویژه تقریبی در کشور بشناسانیم باید از کنار هم بودن اقوام به نفع انقلاب و پیشرفت کشور بهره‌برداری کنیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل محور اصلی نقشه راه خود را در حوزه هنری در یک دوره سه ساله تقویت هویت ایرانی اسلامی در سرزمین برادری قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما باید پیشرفت‌های استان گلستان را بشناسیم و به آن ضریب رسانه‌ای بدهیم، گفت: در روستای عطاآباد و ۱۵ روستای دیگر شهرستان آق قلا با تولید مبل تبدیل به روستاهای بدون بیکار شده‌اند و این گوشه‌ای از روایت پیشرفت استان گلستان بعد از پیروزی انقلاب است که بیان آن موجب‌امیدآفرینی در جامعه می‌شود.   

اقدامات اقناعی ایسنا ارزشمند است/ رسانه ها به کمک هنر انقلاب بیایند



رئیس حوزه هنری ادامه داد: ماموریت حوزه هنری این است که از ظرفیت اقوام مختلف بهره گرفته و در مدت سه سال در سرزمین برادری هنرمندان متعهد را پرورش دهد، هنرمندانی که نسبت به مسائل پیرامون خود دغدغه‌مند باشند و آتش به اختیار به تولید آثار فاخر بپردازند.

بنی فاظمه بیان کرد: در مرکز رشد حوزه هنری در گلستان تلاش می‌کنیم، در یک مسیر سه ساله، سه فاز مقدماتی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای را طی و اسباب رشد جوانان جامعه را فراهم کرده و در کنار جنبه‌های تخصصی جنبه‌های معرفتی و تعهدی آن‌ها را هم رشد دهیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مجموعه‌های فرهنگی هنری از برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای پرخرج که هیچ آورده‌ای ندارد پرهیز کرده و در عوض هزینه آن را صرف تولید کنند گفت: اگر جشنواره و مسابقه ای منتهی به استعدادیابی نشود، هیچ فایدای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در موضوع عفاف و حجاب در جنگ قرار داریم و هنرمند باید این جنگ را حس کرده و به ندای درونی خود گوش دهد تا آثار فاخری در موضوع حیا و حجاب تولید کنند، گفت: هنرمندان ما باید به هنر مواجهه مزین شوند به این معنی که بتوانند در بزنگاههای مواجهه با مسائل گوناگون بهترین تصمیم را  گرفته و اثرگذار باشند.

مهدی باقریان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان نیز در ابتدای این دیدار به تشریح فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف به ویژه مراکز معنا عرهنگس پرداخت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha