• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021207257
  • خبرنگار : 71516

حمیدتی طرف‌های داخلی عضو نظام سابق سودان را به دامن زدن به جنگ متهم کرد

حمیدتی طرف‌های داخلی عضو نظام سابق سودان را به دامن زدن به جنگ متهم کرد

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کرد که این نیروها کنترل شهرهای خارطوم، خارطوم بحری و ام درمان را به طور تقریباً کامل در دست دارند.

به گزارش ایسنا، محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اوضاع وخیم انسانی یک مسؤولیت بزرگ است که بر دوش کسانی است که این جنگ را به راه انداختند. نیروهای ما با آتش‌بس انسانی برای کاهش رنج و مشکلات مردم موافقت کردند. این اخبار که نیروهای ما شهروندان و دیپلمات‌ها را هدف قرار می‌دهند، صحت ندارد. ما در خارج کردن بیش از ۳۰ هیئت دیپلماتیک و افراد مقیم کشورهای خارجی مختلف نقش داشتیم.

حمیدتی اعضای باقی مانده از نظام سابق را به تلاش برای گسترش دامنه جنگ متهم و تأکید کرد: نیروهای ما برای حفظ امنیت و ثبات کشور و کاهش خطرات ناشی از این جنگ تلاش می‌کنند. طرف‌های داخلی هستند که عضو نظام سابق می‌باشند و برای برافروختن جنگ و گسترش دامنه آن تلاش می‌کنند. نیروهای ما توانستند تعدادی از آنها را در داخل پادگان‌هایشان در حطاب، خارطوم و شرق نیل بازداشت کنند.

حمیدتی از نگرانی‌ها درباره مداخله‌های خارجی و منطقه‌ای کاست و گفت: کشورهای منطقه برای تحقق امنیت و ثبات در سودان و منطقه تلاش می‌کنند و مطمئناً در امور داخلی سودان دخالت نمی‌کنند. ما از عربستان، امارات و آمریکا به خاطر تلاش‌های پسندیده آنها برای پایان جنگ تشکر می‌کنیم. من با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره پایان جنگ در تماس مستمر هستم.

درگیری نیروهای ارتش سودان با رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع بسیاری از کشورها را وادار به خارج کردن اتباع یا هیئت‌های دیپلماتیک خود از این کشور کرده است.

درگیری‌های میان دو طرف از ۱۵ آوریل آغاز شد که براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی به کشته شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران نفر دیگر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر منجر شده است.

البرهان و حمیدتی چند بار با آتش بس توافق کردند؛ اما هیچ‌کدام به آن پایبند نبودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha