• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402021206966
  • خبرنگار : 71234

ارجاع طرح اصلاح قانون نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم امام رضا و حضرت معصومه به کمیسیون

ارجاع طرح اصلاح قانون نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم امام رضا و حضرت معصومه به کمیسیون

طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش شور دوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) (مصوب ۱۳۸۴/۱۰/۲۰) و اصلاحات بعدی آن مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی جزییات این طرح، علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکری گفت: در جزء ۳ بند الف این طرح موضوع تشکیل ۴ صندوق آمده که مغایر برنامه ششم است.

عبدالرضا مصری رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: در صورت وجود ۴ حساب مجزا در سازمان برنامه این مشکل رفع می شود منتها با توجه به وجود ابهامات دیگر این طرح به کمیسیون ارجاع می شود.

در جزء ۳ بند الف این طرح آمده است: «به منظور فراهم‌نمودن زمینه مشارکت بخشهای عمومی و خصوصی و امکان استفاده از سرمایه‌های کوچک مردمی با هدف تأمین و تجهیز منابع مالی جهت اجرای طرح‌های مصوب واقع در محدوده طرح حرم‌های مطهر، وزارت راه و شهرسازی موظف است در هر یک از شهرهای مذکور، نسبت به تأسیس صندوق حمایت از طرح بازآفرینی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) مشهد، حضرت فاطمه معصومه(س) قم، حضرت احمدبن موسی(ع) شیراز و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تهران، با ماهیت یک نهاد عمومی غیر دولتی با مشارکت دولت، شهرداری، تولیت محترم آستان حرم مطهر و اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کند. دولت مکلف است سهم خود را از سرمایه و منابع مالی صندوق موجود و اعتباری که هر ساله در بودجه عمومی کشور پیش‌بینی می‌شود، تأمین نماید. وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه همه ساله ردیف و اعتبار لازم را در بودجه سالانه کشور پیشنهاد نماید. به صندوق‌ها اجازه داده می‌شود با کسب مجوزهای لازم از مراجع قانونی از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی، امکان تأمین منابع مورد نیاز برای انجام تعهدات خود را فراهم کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha