به گزارش ایسنا، آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM به بلومبرگ نیوز گفت: استخدام به ویژه در وظایف بخش پشتیبانی مانند منابع انسانی، تعلیق شده یا آهسته میشود و ۳۰ درصد از موقعیتهای شغلی که با مشتریان سر و کار ندارند، میتواند در پنج سال آینده جای خود را به هوش مصنوعی و اتوماسیون دهد.
این اظهارات در شرایطی مطرح میشود که پس از عرضه چت بات چت جیپیتی توسط شرکت OpenAI در نوامبر گذشته، توجه مردم سراسر جهان به هوش مصنوعی جلب شده است.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت IBM اعلام کرد این کاهش می تواند شامل موقعیتهای شغلی خالی باشد که دیگر پر نشدهاند.
انتهای پیام
نظرات