• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402021106189
  • خبرنگار : 30057

۱۴ خدمت بلاعوض صندوق نوآوری برای ثبت اختراعات

۱۴ خدمت بلاعوض صندوق نوآوری برای ثبت اختراعات

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در حوزه مالکیت فکری، صندوق خدماتی را ارائه می‌دهد که بیش از ۱۴ خدمت بلاعوض از ثبت اختراع گرفته تا خدمات دیگر را برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم، فعالیت‌های ترویجی و آموزشی زیادی نیز در این حوزه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی مالکیت فکری روز جهانی مالکیت فکری سال ۲۰۲۳ را روز "زنان و مالکیت فکری؛ شتابدهی خلاقیت و نوآوری" نامگذاری کرده است و در این راستا صندوق نوآوری دومین رویداد "شکوفا" را با محوریت زنان کارآفرین حوزه دانش‌بنیان با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور؛ دکتر خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر نگاهداری؛ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در محل صندوق برگزار کرد.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در افتتاحیه این رویداد ایجاد این صندوق را بر اساس قانون دانش‌بنیانی دانست که در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید  و گفت: مطابق قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، وظیفه صندوق نوآوری تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است.

وی گفت: صندوق با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومان کار خود را آغاز کرد و این صندوق را با ارائه وام‌ها می‌شناسند و با بیش از ۷۰ خدمات از جمله تسهیلات، ضمانتنامه‌ها، توانمندسازی‌ها و ... در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در طول چند سال گذشته بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات‌رسانی کرده است.

وی تأکید کرد: در حوزه مالکیت فکری، صندوق خدماتی را ارائه می‌دهد که بیش از ۱۴ خدمت بلاعوض از ثبت اختراع گرفته تا خدمات دیگر را برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم. فعالیت‌های ترویجی و آموزشی زیادی نیز در این حوزه انجام شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به رویداد"شکوفا" گفت: سازمان جهانی مالکیت فکری هرساله روز جهانی مالکیت فکری را در ۲۶ آوریل یعنی ۶ اردیبهشت درنظر گرفته است. امسال سازمان جهانی مالکیت فکری عنوان "زنان و مالکیت فکری؛ شتابدهی خلاقیت و نوآوری" را انتخاب کرده و ما نیز همین شعار را برای دومین رویداد شکوفا انتخاب کردیم.

ملکی‌فر گفت: ما مسابقاتی را در حوزه مالکیت فکری با تعداد ۱۵۰ نفر برگزار کردیم که سوالات تخصصی زیادی مطرح شد که شرکت‌ها در آن مشارکت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha