به گزارش ایسنا، کیاموتورز به عنوان زیرمجموعهای از هیوندای موتور است که متعهد شد در این ماه ۲۴ میلیارد دلار سنگاپور تا سال ۲۰۳۰ برای افزایش تولید خودروهای برقی الکتریکی به ۱.۵ میلیون در سال هزینه کند.
هدف هیوندای این است که با ارائه ۳۱ مدل خودرو تا پایان دهه یکی از سه سازنده برتر خودروهای الکتریکی باشد.
وو جئونگ جو، معاون اجرایی کیا، پس از اعلام این خودروساز مبنی بر اینکه سود عملیاتی آن در سه ماهه منتهی به مارس ۷۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۲.۹ تریلیون وون رسیده است، به هدف درآمد ۹ درصدی اشاره کرد.
درآمد کیاموتورز ۲۹ درصد افزایش یافت و به ۲۳.۷ تریلیون وون رسید و حاشیه عملیاتی این شرکت ۱۲ درصد بود. جو گفت که کاهش کمبود تراشه و محبوبیت مدلهایی در ایالاتمتحده باعث این رشد شد.
فروش کیا در آمریکا حدود ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۸۴ هزار دستگاه رسید، در حالی که در هند و اروپای غربی به ترتیب ۲۴ درصد و ۲ درصد افزایش یافت. فروش چین ۳۸ درصد و روسیه ۶۷ درصد کاهش یافت. کیا در مجموع ۷۶۸ هزار و ۲۵۱ خودرو در سراسر جهان فروخت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، کیا اعلام کرد که به دنبال افزایش فروش خودروهای برقی در چین؛ بزرگترین بازار خودروی جهان تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ درصد درآمد این کشور خواهد رسید.
انتهای پیام
نظرات