• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021106053
  • خبرنگار : 71415

پیروزی کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه

پیروزی کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پاراگوئه، کاندیدای حزب حاکم این کشور که طرفدار ادامه روابط با تایوان است در این انتخابات پیروز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، سانتیاگو پنا، وزیر دارایی سابق پاراگوئه و کاندیدای حزب حاکم موسوم به "حزب کلرادو" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به اعلام پیروزی خود در این انتخابات پرداخت تا به این ترتیب حکومت این حزب که تقریبا بدون انقطاع از اواسط قرن گذشته در پاراگوئه برقرار بوده، همچنان ادامه یابد.

سانتیاگو پنا بعد از آنکه تقریبا تمامی آرای انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه تا ساعت 10 یکشنبه شب شمرده شدند با حدود 43 درصد آرا پیشتاز این رقابت بود. از سوی دیگر مابقی آرا به طور مساوی بین دو رقیب اصلی دیگر او تقسیم شد و پیروزی پنا و پدرو آلیانا، نامزد معاونتش را در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه که تنها در قالب یک دور برگزار می‌شود، تضمین کرد.

افرین آلگره، رقیب پنا از حزب PLRA توانست در این انتخابات 27.5 درصد آرا را کسب کرده و پاراگوئایو "پایو" کوباس، سناتور سابق پاراگوئه‌ از حزب "نهضت ملی" این کشور با حدود 23 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

کمیسیون انتخابات پاراگوئه هنوز به صورت رسمی نتایج این انتخابات را تایید نکرده است اما ماریا عبدو بنیتز، رئیس جمهوری فعلی این کشور که برای نامزدی مجدد در انتخابات واجد شرایط نبود، پیروزی جانشینش را تبریک گفته و او را رئیس جمهور منتخب خواند.

عبدو در توئیتی نوشت: ما تلاش خواهیم کرد تا یک انتقال قدرت شفاف و منظم را که باعث تقویت نهادهای ما و دموکراسی کشور ما می‌شود به اجرا بگذاریم.

آلگره در زمان کارزار انتخاباتی با انتقاد از پنا، او را "خدمتگزار" هوراسیو کارتز، کسی که قبل از عبدو رئیس جمهور پاراگوئه و به عنوان عضو یک نیروی سیاسی بسیار فاسد مطرح بوده، خواند. وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه کارتز و هوگو ولاسکوئز، معاون رئیس جمهور فعلی پاراگوئه اعمال و آنها را متهم به فساد "قابل توجه" کرد. هر دوی آنها همه اتهامات علیه خودشان را رد کردند.

پنا وعده داده سفارت پاراگوئه در رژیم صهیونیستی را از شهر تل آویو به شهر قدس تغییر مکان می‌دهد. پاراگوئه در سال 2018 در راستای یکی از آخرین تصمیماتی که کارتز اخذ کرد، سفارتش را در رژیم صهیونیستی برای مدت کوتاهی به شهر قدس منتقل کرد. بعد از آنکه عبدو رئیس جمهور پاراگوئه شد بلافاصه این اقدام را لغو کرد.

پاراگوئه یکی از معدود کشورهای باقی مانده در آمریکای جنوبی است که با تایوان دارای روابط دیپلماتیک بوده و یکی از 13 کشور در جهان که تایوان را رسما به عنوان "جمهوری چین" به رسمیت شناخته‌اند، است.

مخالفان پاراگوئه‌ای از درخواست صنایع کشاورزی محلی برای بازبینی در این سیاست و تقویت تجارت با پکن حمایت کرده‌اند اما پنا که سابقا از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی بوده وعده داد که روابط با تایپه را حفظ می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha